Mint 18.1 partycje i aktualizacja softu

Odpaliłem Minta 18.1 z pendrive-a i wszystko działą, sprzet ładnie wykrył z grafiką w A10-7800 i Xonarem DGX oraz klawiaturę i myche bezprzedową MS.

Teraz pytanie pierwsze :wink:

Chciałbym go zainstalowac na obecnej partycji C - Windows (65GB) Jak to zrobic jestem początkujący?? Czy robić to pdo GPArted czy coś wystarczy wybrac w instalatorze?

Druga kwestia czytałęm gdzieś w sieci, że nie zawsze to coś do aktualizacji Minta i softuw nim aktualizuje LibreOffice i Thunderbirda i najlepiej przez terminal to był prosił co wpisac jesli można. Do tego jakiś kalendarz z powiadomieniami do kalendarza Googla by się przydał i jakaś wtyczka, żeby odpalała Thunderbirda w tle i powiadamiałą o nowych mailach lub cos może jest lepszego od Thunderbirda, konto mailowe mam na GMX.com.

Myśle, że jako poczatkujący za wiele nie chcę, więc ktos obeznany może poświecic 10-15 minut i mi to wypocic :slight_smile:

Sorry za literówkę, ale Mint odpalony z pendrive-a nie ma klawiatury PL programisty :slight_smile:

Czy Mint 18.2 beta i jego instalacja to duże ryzyko?? Czy 18.2 beta do finalnej wersji się zaktualizuje w sensie kernel itd??

Pytasz nie w tym miejscu.
Wejdź tu,a się dowiesz tego co Cię nurtuje -
http://forum.linuxmint.pl/index.php

Instalacja ma być w miejsce Windows i wykorzystać całą tę partycję, czy też obok Windows i wykorzystać jedynie część? Teoretycznie w obu przypadkach instalator winien sobie dać radę, jednak wg mnie w drugim przypadku lepiej jest sobie wpierw przygotować partycje, a dopiero potem instalować.