"Missing operating system" - Lenovo

Cześć!
Mam problem z laptopem Lenovo, przygotowywałam go do sprzedaży i czyściłem ccleanerem a następnie opcja wipe aby nadczytac dane. Nie wiem czy w jakiś sposób „przesadziłam” z tym czyszczeniem, ale komp po restarcie włącza się z „Missing operatory system”. Jestem totalnym laikiem jesli chodzi o komputery i serio nie wiem jak się poruszać w biosie, czy mogę liczyć na pomoc z łopatologicznym wytłumaczeniem ?

A nie czasem “operating system” (z ang. “system operacyjny”). Po prostu uszkodziłeś/aś sobie system operacyjny. W takiej sytuacji to co można zaproponować to przywracanie systemu z wbudowanej partycji przywracania. Do bardziej dokładnych kroków potrzebny będzie dokładny model, ale ogólnie dla Lenovo (którego kiedyś miałem) było to jakoś tak:
-wyłącz komputer
-przytrzymaj przycisk OneKey Recovery (w większości modeli jest to malutki przycisk ukryty w dziurce gdzieś w obudowie, szczegóły w instrukcji, trzeba go wcisnąć czymś cienkim, np. spinaczem)
-jak wyświetli się menu, to wybierz “System recovery” (z ang. “Odzyskiwanie systemu”)
-postępuj za dalszymi wskazówkami.

Jedna mała rzecz:
O ile nie jest to bardzo nowy laptop, gdzie jest zadawane pytanie czy chcesz usunąć dane osobiste, czy je zachować, to taka operacja wymaże wszystkie pliki z laptopa i wróci system do takiego stanu jak po wyjęciu laptopa z pudełka.

Dzięki i przepraszam ze z takim opóźnieniem odpisuje. Oczywiście „missing operating system” (poprzednie to błąd słownika). Niestety przy onekey recovery włącza się to samo ci przy standardowym włączeniu komputera …

CCleaner zniszczył Ci system - prawdopodobnie. Nie byłaś/eś ostrożna/y używając programu. Też mnie to spotkało kiedyś, a wcześniej czyściłem system właśnie CCleaner’em.
Opcji odzyskiwania jak rozumiem, nie masz? Punktów przywracania, również?