Mission: Apophis 2036

Co prawda tym razem nie liczę zbyt poważnie, że moja gra trafi na dobreprogramy.pl ale widzę, że jest tu sporo wątków z podobnymi programami i myślę że grą też mogę się pochwalić innym użytkownikom forum.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, jest to generalnie klon znanej starej gry „Asteroids” ale myślę, że dość solidnie zrobiony i obdarzony nieco żartobliwym pomysłem lub fabułą. Gra posiada listę najlepszych wyników, trzy poziomy trudności, możliwość robienia combosów i rzadkie „znajdźki” w postaci złotych asteroid.

Zapraszam do odwiedzenia strony gry na itch.io:
https://tstamborski.itch.io/mission-apophis-2036
Z tamtąd można pobrać wersję na windowsa lub linuksa - gra zrobiona w Godot, w postaci pojedyńczej binarki spakowanej zipem, także nic nie trzeba instalować i o nic się martwić.

Poniżej jeszcze dwa screenshot’y:

Jakiś czas temu toczyła się dyskusja na temat dodawania własnego softu i było mówione, żeby wysłać mail na redakcja@dobreprogramy.pl

Nie wiem czy dziś jest to skuteczna metoda

Gierka w całkiem fajnym retro stylu. Mam pytanie, dlaczego Godot a nie np Unity? Sam chcę się wziąć właśnie tak „rekreacyjnie” za Godot ale wciąż zastanawiam się czy nie lepiej zainwestować czas w inny engine. Godot kusi otwartością.

Godot z tego co pamiętam potrafi wygenerować wersję webową. Jak byś umieścił takową na itch.io to pewnie więcej osób by pograło.

Mam pytanie, dlaczego Godot a nie np Unity?

Wszyscy mnie właśnie o to pytają ale nie mam takiej 100% logicznej odpowiedzi. Moim zdaniem, tak do prostych gier 2D, Godot jest przyjemniejszy w obsłudze i łatwiejszy do nauczenia - ale z tego co wiem to tylko moja subiektywna opinia. Kiedyś zastanawiałem się nawet (głupio się przyznać) czy nie użyć GameMaker Studio ale tam trzeba płacić i to ostatnio obowiązkowo w subskrypcji także jak dla mnie to taki interes raczej odpada.

Godot z tego co pamiętam potrafi wygenerować wersję webową. Jak byś umieścił takową na itch.io to pewnie więcej osób by pograło.

Owszem, jest to jedna z tych mądrych rad, których jak zwykle się nie posłuchałem a może było warto od razu zrobić wersję webową, to jeszcze by kogoś ta gra zainteresowała. Możliwe że kiedyś dodam wersję html5 na itch.io ale nie od razu, trochę mi się nie chce wracać do tematu tej gry, bo pomysł wydawał mi się kiedyś dobry a okazał się klapą. Reklamuję teraz tą grę na forum bo chce wiedzieć czy to wina tego że grę ciężko znaleźć po prostu czy faktycznie sam pomysł jest nudny i nieudany.

Wiem że masę małych gier ludzie robią w Unity, ale też mam takie odczucia, może czysto intuicyjnie, że Godot do niewielkch gierek jest fajniejszty.

Gamemaker jest dosyć popularny i ma sporą społeczność, która robi całkiem fajne gierki https://twitter.com/hashtag/GameMaker?src=hashtag_click, o np https://twitter.com/InfernoMuse/status/1725164623551238514 - też się nad nim zastanawiałem i myślę że nauka GM nie byłaby czasem straconym.

jak to z mądrymi radami, rozdaje się je z łatwością, zwłaszcza jak nie trzeba ich samemu realizować :wink:

Problem jest w tym żeby dotrzeć z grą do zainteresowanych. Np tu robisz grę w stylu retro, czyli styl lubiany przez ludzi, którzy zagrywali się na komputerach za czasów sprzętu 8bit, Commodore, Atari, ZX, może trochę 16 bit. To jest spora grupa, która chętnie wydaje pieniądze, lubi wracać do klimatów z lat młodości ale w nowych odsłonach, ale trzeba do nich dotrzeć.

Czyli np tacy ludzie gromadzą się w miejscach takich jak RetroGralnia czy Loading i pewnie wielu innch tego typu i tam warto sobie pogadać, zareklamować gierkę, patrzeć jakie są reakcje.

Inną wg mnie dobrą metodą jest prowadzenie profilu gry (ja przeważnie obswerwuję takie profile na Twitter) podczas jej tworzenia. No ten gość https://twitter.com/EricRetro robi fajne małe gierki. Jak coś zrobi czy poprawi, doda nową funkcjonalność to umieszcza wpis, dodaje wideo. Ludzie komentują, zapoznają się z grą i w momencie jej wydania jest już całkiem spora grupka zainteresowanych. Na początku trzeba zbudować sobie społeczność ale z każdą kolejną gierką jest łatwiej.