Mobilny Intel, jaki procesor wybrać?

Nadszedł czas, by córce wymienić komputer, albowiem:

1. musi mieć sprawniejszy bo winien obsługiwać AutoCADa, a to ponoć żrące bydle,
  2. skoro musi mieć AutoCADa, a na wszystkie zamienniki marudzi - to musi mieć Windows (na wine, wersja AutoCAD raczej nie chodzi, z tego co widzę).
    Ze względu na to, że na Windows się nie znam i nie chce mi się rozpoczynać z nim walki od usuwania telemetrii w Win10, komputer najlepiej by był z Win7 lub Win8.1. Wobec tego, że współczesne notebooki najczęściej są z Win10, to pomysł kupienia czegoś starszego. Nie tu pies pogrzebany. Problem w wyborze procesora, bowiem od lat używając APU AMD kompletnie nie znam się na Intelach.
    Z tego co rozumiem, to procesory mobilne (współczesnych generacji) typu Celeron i Pentium raczej będą zbyt słabe. Pozostają zatem serie i3-7, które są w kilku generacjach. Tak wiem - co do zasady i3 słabsze od i5 a to od i7.
    Zasadnicze kryterium to wydajność w CAD, a ja kompletnie nie znam się na procesorach Intela.
    Czy zatem istnieje jakiś łatwy sposób połapania się w oznaczeniach Intela typu i5-6100U itp.?
    Czy procesor i7 starszej generacji będzie wydajniejszy od i5 nowszej?
    Czy i3 dla tego typu zastosowań w ogóle powinienem brać pod uwagę?
    Czy istnieje jakaś “granica” generacji poniżej której w ogóle już nie warto sięgać?
    Kilka przykładów:
  • i7, 2,13GHz, model L640
  • i5, 2,6GHz, model 2540M
  • i5, 2,6GHz, model 3320M
  • i5, 2,3GHz, model 2410M
  • i5, 2,5GHz, model 4200M
    Oświećcie w jakiś sposób lub wskażcie materiał, gdzie to jest sensownie wytłumaczone.
    Chodzi wyłącznie o procesory mobilne.

(FadeMind) #2

Intel wycwanił się jeszcze w inny sposób.

Oprócz określonej Generacji (Ivy/Haswell/Broadwell/Skylake/Kaby Lake/Coffee Lake)
Intel rozróżnia TYP procesora w oparciu o TDP.

What Do the Suffixes Mean?

C – Desktop processor based on the LGA 1150 package with high performance graphics
H – High performance graphics