Mocno spowolniona praca laptopa oraz powolne uruchamianie

Witam, mój laptop jest bardzo spowolniony, bardzo długo się uruchamia. Ponadto gdy już się uruchomi, to włączanie różnych aplikacji zajmuje dużo czasu. Nie jestem pewny czy to wina jakiejs infekcji, czy jakiegoś programu który by to powodował. Z góry dziękuje za pomoc.

FRST: http://www.wklejto.pl/810162
Addition: http://www.wklejto.pl/810164
Shorcut: http://www.wklejto.pl/810165

2 polubienia

Pewnie problem z dyskiem - normalne po kilku latach pracy. Wymień na SSD, postaw system od nowa i sprawa się rozwiąże.

Laptop mam dopiero od roku. Jest to Acer Nitro 5, także SSD jest już.

No to SMART dysku.

Format dysku może pomoże, bo mogłeś pobrać jakiegoś wirusa lub co innego…

Lub można jeszcze spróbować usunąć zbędne pliki używając programu np. Ccleaner, użyć oczyszczania dysku, zrobić defragmentację dysku (ale podobno nie robi sie tego z SSD…)

Lub padł ci dysk…

Z moimi radami lepiej uważać bo nie jestem jakoś bardzo doświadczony…

Program HD Tune pokazał takie coś:


Witaj @MacieKOoo

Mam na imię Juliusz i będę pomagał Ci rozwiązać problem, z którym do Nas przychodzisz.

===================================================

Główne zasady:

  • Przede wszystkim musisz wiedzieć, że każdy z Nas na Forum DobreProgramy, poświęca swój czas, aby pomagać innym. Czekaj cierpliwie na instrukcje.
  • Bardzo ważne, abyś nie uruchamiał żadnych programów i nie wykonywał innych poleceń niż te, o które poproszę.
  • Wykonaj wszystkie polecenia, które przedstawię poniżej. Jeśli któreś z nich jest dla Ciebie niezrozumiałe powiadom mnie o tym i nie wykonuj kolejnych kroków.
  • Powiadomię Cię, gdy Twój komputer będzie bezpieczny i będziesz mógł uruchomić program usuwający pozostałości po programach naprawczych.
  • Jeśli nie będziesz odpowiadał przez 3 dni na moje polecenia, uznam, że nie potrzebujesz więcej pomocy i temat zostanie zamknięty.
  • Jednocześnie, gdybym Ja nie odpowiadał przez 48 godzin, napisz do mnie na PW z przypomnieniem.

===================================================

  • Teraz zacznę analizować Twoje logi.
  • Ważne, abyś nie wprowadzał żadnych zmian w Twoim komputerze bez konsultacji ze mną.
  • Wszystkie pliki naprawcze będą dopasowane do Twojego konkretnego przypadku. Nie wolno uruchamiać ich na innych komputerach.

===================================================

Pozdrawiam serdecznie

Widoczna jest infekcja MailRu

===================================================

Polecenia:

  1. Odinstaluj niepotrzebne przestarzałe wersje Mozilla Firefox. Jeśli używasz Firefoxa to pobierz najnowszą wersję.

  2. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\ACER\Desktop\Nowy folder (2)
    fixlist.txt (3,2 KB)
    “Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”

  3. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.

  4. Po restarcie pobierz ADWCleaner

  5. Uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie.
    Jeśli znajdzie linie z Preinstalled to odznacz, resztę oczyść

  6. Pobierz MalwareBytes MBAM

  7. Zamknij wszystkie aktywne programy i przeglądarki.

  8. Zainstaluj MBAM, zaznacz na końcu, aby uruchomił się po zakończeniu instalacji.

  9. Po uruchomieniu rozpocznij skanowanie, po przeskanowaniu oczyść to co znajdzie.

===================================================

W kolejnej odpowiedzi oczekuję:

  1. Plik wynikowy FRST
  2. Plik wynikowy ADWCleaner
  3. Plik wynikowy MBAM

===================================================

Pozdrawiam serdecznie

Raport z FRST: http://www.wklejto.pl/810547
Raport z ADW: http://www.wklejto.pl/810545
Raport z MBAM: http://www.wklejto.pl/810546

Z Twoim dyskiem twardym jest coś nie OK. Albo nawala sam dysk, albo jego kontroler na płycie głównej laptopa. Porównaj obraz testu podobnego dysku z Twoim, szczególnie prędkości i nieustanne zacinanie się Twojego dysku.
Adnotacja%202020-02-19%20101513

Dziękuje @MacieKOoo

===================================================

Polecenia:

  • Pobierz ESET Online Scanner
  • Uruchom z Uprawnieniami Administratora
  • Program pobierze Aktualizacje modułu skanowania
  • Automatycznie rozpocznie się Szybkie skanowanie
  • Gdy wykryje jakiekolwiek zagrożenia zapisz raport
  • Program zapyta o Wersję próbną odznacz i wyłącz

===================================================

W kolejnej odpowiedzi oczekuję:

  1. Plik raportu ESET
  2. Opisz, czy poprawiła się praca komputera

===================================================

Pozdrawiam serdecznie

ESET nie wykrył nic. W pracy laptopa dalej bez zmian. Dodam może, że w różnego rodzaju grach, laptop chodzi płynnie.

Dziękuje za informacje.

Zrób nowy skan FRST i wrzuć pliki do wglądu

FRST: http://www.wklejto.pl/811169
Addition: http://www.wklejto.pl/811170
Shorcut: http://www.wklejto.pl/811171

Dziękuję.
Nie potrzeba już nic usuwać.
Temat można przenieść do innego działu

Trzeba spróbować rozwiązać problem działaniem systemu.
Są błędy w dzienniku zdarzeń
(Source: Service Control Manager) (EventID: 7000)
Usługa nie odpowiada na sygnał uruchomienia lub sygnał sterujący w oczekiwanym czasie.
A dotyczą ze wskazanych ostatnio (widać tylko 10 ostatnich):
Nie można uruchomić usługi Usługa buforowania czcionek platformy Windows Presentation Foundation, wersja 3.0.0.0
Nie można uruchomić usługi IntelAudioService

Oraz błędy:
Nastąpiło zablokowanie ładowania sterownika
Dotyczy:
Nie można uruchomić usługi eapihdrv

Kolejne błędy:
(Source: Application Error) (EventID: 1000)
Związane z:
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\WINDOWS\SystemApps\Microsoft.LockApp_cw5n1h2txyewy\LockApp.exe
oraz
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\System32\RuntimeBroker.exe

Dane systemu:
Windows 10 Home Wersja 1903 18362.657 (X64)
BIOS: Insyde Corp. V1.13 12/26/2017
Płyta główna: KBL Freed_KLS
Procesor: Intel(R) Core(TM) i5-7300HQ CPU @ 2.50GHz
Całkowita pamięć fizyczna: 8075.6 MB

Spróbuj zrobić skanowanie dysku i spójności systemu
Uruchom cmd
Wpisz komendę chkdsk c: /r /f /x [Enter]

Poczekaj na zakończenie skanowania

Kolejna komenda, po restarcie
sfc /scannow

Daj znać, czy znalazło błędy i czy je naprawiło.

Komenda chkdsk c: /r /f /x uaktywniła mi się dopiero po restarcie systemu w trakcie uruchamania (nie wiem czy tak miało być). Z kolei po skanowaniu przy użyciu drugiej komendy pojawił się komunikat: Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

W pierwszym i drugim przypadku wszystko jest OK!

Pewnie dysk hdd a więc wiadomo że dysk talerzowy może powodować wolną pracę systemu operacyjnego i przede wszystkim można sprawdzić na przykład używając menadżera zadań i sprawdzić z użycie cpu , jak i ram i programem ccclener zobaczyć co się uruchamia razem ze systemem.

Sorry napisałem o pewnych info ale ponieważ producenci używają lub używali nieraz identycznych oznaczeń dla swoich produktów w zależności czy są instalowane na laptopach lub PC a jednak sporo się różniących mogłem wskazac nie te informacje.
WD10SPZX , to jednocześnie HDD i SDD.
Dlatego post skasowałem.
Jeśli to SSD, to coś nie tak z dyskiem jak napisał Astor44. Jeśli to HDD to przy pofragmentowanym dysku, rzecz normalna.