Modem Cisco epc3208 - problem z podłączeniem routera tp-link

Witam,

 

Od niedawna jestem użytkownikiem internetu kablowego Vectra. Dostałem od nich modem Cisco epc3208. Wszystko było w porządku, do czasu gdy korzystałem z komputera stacjonarnego. Kupiłem laptopa i z konieczności posiadania Wifi odkupiłem od znajomego router Tp-link TD-W8901G. Nie znam się na temacie, z forum wiem że jest to router adsl.

W każdym razie:

Mam tylko laptopa i chce w mieszkaniu mieć wifi. Nie mogę jednak skonfigurować poprawnie routera tak żeby w połączeniu z modemem mieć upragniony internet bez kabla.

 

Bardzo proszę o fachową poradę.

Wyposaż się w kabel krosowany, podłącz kabel sieciowy od modemu do portu LAN, wyłącz na TP Linku serwer DHCP, skonkfiguruj WiFi i to wszystko. Jeśli twój laptop działa w n, to albo wyposaż się w nowy AP, albo zamów sobie u ISP modem z WiFi.

Z tego co piszesz wydaję się to być proste. Jednak nie najlepiej znam się na tym więc potrzebuje bardziej szczegółowej rozpiski. Jakby ktoś zechciał poświęcić trochę czasu na wyoślenie mi tego tematu, będę wdzięczny.

Roobal  jestem właśnie podczas kursu CCNA a widzę że ty już skonczyłeś i mam do CIebie pytanko dlaczego chcesz wyłączyć DHCP?:slight_smile:

Ponieważ to jest modem, a nie router, nie NATuje on połączenia, jeśli włączysz DHCP, będzie on przydzielał adresy prywatne i takie połączenie nie będzie działać, ponieważ router będzie działał jako przełącznik, DHCP powinno być wyłączone, po to aby nie tworzyło konfliktu i przekazywało adres IP prosto z modemu.

Jeśli zamierzasz korzystać z jednego komputera podłączonego do WiFi, podłącz modem do portu LAN, zaloguj się do niego i wyłącz serwer DHCP. Jeśli zamierzasz korzystać z kilku komputerów na raz, musisz wymienić router na router z portem WAN na RJ-45.

Witam,