Modem speedtouch - Uśpienie komputera

Witam, chciałbym się poradzić może ktoś zna rozwiązanie problemu. Mianowicie chodzi mi o to że po uśpieniu komputera a mam system windows 7 32 bit modem nie może się ponownie połączyć z netem. Klikam w ta ikonkę koło zegarka i chce rozłaczyć net ale też się nie daje a diody na modemie święcą ok tzn są 2 zielone. Może wie ktoś co z tym można zrobić ? Dodam jeszcze że jak miałem router tego problemu nie było tylko przy modemie się to dzieje co prawda modem jest na usb.

Hej,

:arrow: A próbowałeś przed uśpieniem rozłączać połączenie internetowe?

:arrow: Spróbuj też po obudzeniu komputera odłączyć modem od portu USB i podłączyć ponownie. Daje to jakieś pozytywne rezultaty?

To akurat normalne - gdy w sieci działał router, połączenie było nawiązywane przez kartę sieciową - teraz zajmuje się tym modem, z którym w systemie Win 7 niestety bardzo często są problemy. Modem ten to niestety dość wiekowy już sprzęt. A jaki dokładnie to model modemu - 330?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Jednak nic nie dało rozłączenie neta przed uśpieniem nadal to samo nie można się po wybudzeniu połączyć z siecią. Tak modem to speedtouch 330. Z rozłączaniem od gniazda usb nie próbowałem bo to jednak mało wygodne rozwiązanie ale próbowałem wyłączyć i włączyć w procesach explorer bo kiedyś czytałem gdzieś że to robi za szybki restart ale jednak to też nie przyniosło skutku.

Hej,

W takim układzie nie mam dla Ciebie najlepszych wieści. Tak jak pisałem powyżej - to dość stary model., który oficjalnie nie jest wspierany w systemie Windows 7. Zresztą sterowniki do niego były modyfikowane nie przez producenta, a przez użytkowników.

Mało wygodne - tak, zgodzę się z tym. Ale w tym wypadku - o ile dobrze pamiętam - jedyne możliwe.

Nie, proces explorer jest odpowiedzialny za interfejs graficzny, a nie za urządzenia w systemie. Jego wyłączenie nie może więc być traktowane jako miękki restart, jak to miało miejsce w systemie Windowe 98. :slight_smile:

Ewentualnie zamiast wyłączania explorera spróbuj się wylogować i zalogować do systemu ponownie.

Pozdrawiam,

Dimatheus