Modernizacja kilkuletniego PC

Witam Forumowiczów serdecznie,

Zastanawiam się nad oceną, (czy warto) inwestować w skrzynkę - mowa o komputerze stacjonarnym.
Komputer służy do pracy: grafika komputerowa, DTP (InDesign), Excel, Internet.

Poniżej przedstawiam “bebechy”:
Windows 7 SP1
Płyta: GA-Z77-DS3H
Procesor: i5-3470 CPU 3.20 GHz, 3601MHz
Karta graficzna: GeForce GT 520
RAM: 16 GB (nie podam więcej danych, bo nie wiem, komp w pracy)
Zasilacz: 350.

Czy warto coś z tym robić, czy lepiej kupić nowy… z myślą o dalszej (kilkuletniej, może 5 lat) pracy?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Ile kasy na nowy masz?

Mogę dać jakieś 4.000;-)

Do tego wybierz sobie obudowę :slight_smile:

1 polubienie

Dzięki Garos!

Rozumiem, że zapomnieć o modernizacji :wink:

Raz jeszcze dziękuję za zestaw;-)

Pozdrawiam!

Szkoda kasy na nowy co będzie działał tak samo jak stary tylko za więcej kasy.
Kup do tego:
CPU - i7-3770
GPU - może być to co u kolegi wyżej (nie znam się na typowych do grafiki)
PSU - dla bezpieczeństwa bym zmienił na SilentiumPC Vero 500W.

Jeżeli autor tematu chce kolekcjonować starszy sprzęt to OK.

Starych kolekcjonować nie chce;-) Chciałem się zorientować, czy jeszcze da się coś z tego starszego kompa zrobic, aby jeszcze popracować te np 5 lat (lub więcej). Jeżeli nie - to rzucam się na nowy :wink:

Po co:)?
Tak na dobrą sprawę ten Twój procek jest tylko odrobinkę, ~10%, słabszy od Ryzena 2200G, a ma już 6 lat :slight_smile: https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i5-3470-vs-AMD-Ryzen-3-2200G/822vs3186