Modowalność gry a jej legalność


(Kamillo 17) #1

Witam.

Zastanawia mnie jeden fakt. Mam na myśli konkretną grę - rFactor. Jest ona bardzo otwarta na zmiany. Podam nawet tekst z opakowania gry: "Gra obsługuje również dodatki tworzone przez osoby trzecie. Nie baw się dłużej grami innych, stwórz własny wyścigowy świat". Jest w niej raptem kilka serii wyścigowych (pewnie mają licencje na te właśnie). Jednak czy jeżeli ktoś stworzy np. bolidy F1, których tam nie ma i ścigać się będą zawodnicy z prawdziwymi nazwiskami zawodników, których też nie ma jako stworzonych przez producenta, to czy taki mod jest legalny?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi. :wink:


(M@ster) #2

Jeśli nie masz praw do wykorzystania materiałów w swoim tworze (tutaj mod do gry) to ich użycie będzie nielegalne. Nie wiem jak to się ma w przypadku bolidów F1, chociaż z drugiej strony, wątpię by ktoś robił szum o mod do gry :slight_smile: na którym jeszcze nie zarabiasz nic.


(Sidhmor) #3

Miej legalnego rFactora i spokojnie sobie graj:-) Przez długi czas ścigałem się w najwspanialszej F1 lidze na świecie:P (bardzo łatwo odszukać:P) i nigdy nie mieliśmy z tytuły korzystania z modów problemów - obowiązywała jedna zasada - legalny rFactor (no i kierownica:P).


(Kamillo 17) #4

A jeżeli są zrobione inne malowania zupełnie, nazwiska też, a same nazwy zespołów? A tory? Tory pewnie nie, co?