Mój email uznany jako SPAM?

Mam nietypowy problem. Używam jednego swojego adresu do kontaktu ze swoim promotorem. Do tej pory nie było problemów do czasu gdy wysłałem swoje prace (4-6MB) w załączniku. Za pierwszym razem nie było żadnej odpowiedzi więc napisałem do promotora czy dostał moją wiadomość. Gdy wysłałem przyszła odpowiedź:

Technical details of permanent failure:

Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 553 XXX X.X.X Spam blocked because 74.XXX.XX.XXX found in dnsbl.sorbs.net (state 13).

Poniżej jeszcze znajdowały się informację samego emaila nie podaję gdyż nie wiem które dane są prywatne i co pousuwać.

Czy to oznacza że mój adres został uznany jako SPAM? Dla mnie to absurd. Jak to odblokować?

Twój komputer identyfikowany po IP może być po prostu elementem botnetu - tak przypuszczam - może nieświadomie rozsyłać różne dziadostwa. Przeskanuj system pod kątem takich zagrożeń np. tym:

http://www.dobreprogramy.pl/Dr.WEB-Cure … 12976.html .

Zajrzyj też tutaj:

otl-gmer-rsit-dss-inne-instrukcje-t370405.html ,

ewentualnie napisz post w dziale Bezpieczeństwo.

To jest niemożliwe. Tydzień temu instalowałem świeżo Win 7 SP1 oraz Kaspersky IS 2011. Poza tym jak może być identyfikowany przez IP skoro mam zmienny? Posiadam Neostradę i za każdym razem mam zmienny IP.

No to jedną rzecz mamy wyjaśnioną …

Adresy IP należące do Neostrady już wielokrotnie były blokowane przez przeróżne serwery jako rozsyłające spam i to nie Ty musisz być winny, bo zablokowana wtedy jest cała pula IP.

Z tego komunikatu wynika, że Google (Gmail) próbowało dostarczyć mail, jednak serwer docelowy odrzucił tą wiadomość jako pochodzącą z zablokowanego adresu (puli) IP.

Serwer adresata korzysta z czarnej listy IP, którą posiada http://dnsbl.sorbs.net/ i na tej stronie możesz poszukać informacji jaka jest przyczyna blokady. Sprawdzić możesz tu: http://dnsbl.sorbs.net/lookup.shtml

Na Twoim miejscu bym zgłosił problem do Twojego dostawcy internetowego (TP SA) i zażądał wyjaśnienia sprawy.

Wysyłanie poczty na inne moje konta działa bez problemu.

No bo inne serwery, na które wysyłasz, nie korzystają z tej “czarnej listy” tylko akurat ten jeden serwer.

Napisz maila do google.

Problem wygląda więc tak. Tego typu emaila dostaję przy wysyłaniu wiadomości do swojego promotora. Adres email mojego promotora jest własnością uczelni gdyż ma ona swoje własne serwery. Ja jako student posiadam też tam swoje konto przypisane pod uczelnię. Więc korzystamy obaj z tego samego dostawcy. Kiedy wysyłam emaila z Google na swój w uczelni dochodzi bez problemu. Kiedy natomiast wysyłam do promotora wtedy dostaję wiadomość o której mowa w wątku. Wygląda więc na to że mój promotor mnie blokuje? Bo jak to inaczej rozumieć.

W tym przypadku jest jedyne i najprostsze rozwiązanie - skontaktuj się z administratorem serwerów Twojej uczelni - on musi wiedzieć jak się tego problemu pozbyć

W porządku dziękuję za pomoc, tak też zrobię.

Dodane 08.04.2011 (Pt) 14:26

Administrator uczelni odpisał że problem został rozwiązany. Jeszcze nie miałem okazji testować ale przy najbliższej okazji się przekonam na ile to prawda :smiley: