Moja pierwsza aplikacja na Android


(BattleSh0t) #1

Witam,

Chciałbym napisać aplikacje, ale nie wiem jak się za to zabrać, z góry mówie że mam już odpowiednie programy do pisania go itp.

A więc pomysł jest taki, aby stworzyć mały swłonik korzystający z bazy (słownika) zapisanego w programie.

Przedstawie to mniej więcej graficznie jak ma to wyglądać.

Wzór na pole /* tutaj wyrazy które mają zostac wyszukane w słowniku*/

___________________________

Wzór na pole trójkata /* Wynik wyszukiwania */

___________________________

Wzór na pole kwadratu /* Wynik wyszukiwania */

___________________________

Wzór na pole trapezu /* Wynik wyszukiwania */

___________________________

Po kliknięciu w jakiś wynik wyszukiwania ma przechodzić tak jakby do nowego okna, czyli:

Wzór na pole trójkata

___________________________

P = ah/2 /* co może się tu znajdować */

jakaś definicja /* co może się tu znajdować */

możliwość wyświetlania tutaj obrazu/zdjęcia /* co może się tu znajdować */

i to chyba tyle, po kliknięciu przycisk "retur" na klawiaturze telefonu powróci do wyników wyszukiwania.

Prosze o pomoc w wyjaśnieniu co trzeba użyć i jak się za to zabrać.

Pozdrawiam.


(Frankfurterium) #2

Zakładając, że jesteś całkiem zielony:

To bardzo fajnie, że obmyśliłeś interfejs. Teraz musisz nauczyć się... programować.

Android to Java SE - biblioteki od graficznego interfejsu + biblioteki typowo androidowe. Jeżeli chcesz napisać choćby najprostszą aplikacyjkę, musisz znać chociaż mocne podstawy Javy. Tego nikt ci nie wyjaśni w kilku ani nawet w kilkudziesięciu postach - musisz przerobić jakiś kurs albo materiał książkowy. Kiedy już poznasz Javę, polecam materiał filmowy z tej strony. Może trochę rozwlekle ale bardzo dokładnie i wręcz łopatologicznie wyjaśnia postawy tworzenia aplikacji na Androida.


(BattleSh0t) #3

A jaki kurs, bądź materiał książkowy polecasz na początek ?


(Frankfurterium) #4

Jeżeli nie masz doświadczeń związanych z programowaniem w podobnych językach, to druga edycja Head First Java. Jest dosyć specyficzna ale bardzo obrazowo tłumaczy podstawy i Javy, i w ogóle programowania. Zawarty materiał spokojnie wystarczy ci do zabawy w Androida. Często polecanym podręcznikiem jest Core Java Podstawy (koniecznie któraś z nowszych edycji), ale chociaż nigdy nie miałem go w rękach, czytałem opinie, że do lektury przydaje się podstawowa znajomość C++ lub podobnego języka.

Książki są drogie, więc najlepszym wyjściem byłoby sprawdzenie, czy w ogóle Java ci leży na tym na przykład kursie.


(BattleSh0t) #5

Dzięki wielkie. Najpierw zalicze ten kurs java co został podany jako odnośnik, potem się zaopatrze w jakiś podręcznik Javy, a potem coś do Andka.

Dzięki za zainteresowanie,

Pozdrawiam, Robert. /Do zamknięcia


(Frankfurterium) #6

Z Androidem problem jest taki, że dostępne książki są co najwyżej średnie i nie najnowsze (API Androida rozwija się całkiem dynamicznie i przekładane na nasze publikacje są już nieaktualne). Jeżeli poważnie myślisz o Androidzie, obawiam się, że będziesz zmuszony bazować na anglojęzycznej dokumentacji (a ta jest naprawdę niezła - i oficjalna, i twory podobne do tego, co podałem w pierwszym poście).