Monitor nie działa

Dostałem nowy monitor i po włączeniu kompa początkowo jest wszystko ok,ale gdy powinien po załadowaniu systemu pokazać się ekran startowy(tapeta,foldery:P)na czarnym tle pojawia się tekst

CANNOT DISPLAY THE VIDEO MODE

O co może chodzić?można rozwiązać ten problem?dodam,że ten nowy monitor do Dell.Proszę o pomoc

Sprawdź kabel i odpal windows w trybie ze VGA. Jak się odpali to masz źle ustawione opcje wyświetlania w systemie - Hz za dużo albo inne takie.

Ustaw na domyśle na starym monitorze np. 800x600 60Hz i odpal na nowym.

Sprawdź czy dobrze podłączyłeś kabel.

Proszę o zmianę tytułu na bardziej konkretny.

Użyj opcji zmien.gif

Pomocne może być zapoznanie się z TYMI informacjami.

Kabel z pewnością jest ok.Spróbuję pogrzebać w ustawieniach.Pytanie głupie,sorka,ale w kompach jestem zielony-jak odpalić kompa w trybie VGA?

Podczas startu systemu lub troszkę wcześniej wciskaj F8 to wyskoczy ci menu i tam masz tą opcję.

Włączenie w trybie VGA jest niemożliwe ponieważ mam wprawdzie opcję włączenie ale nie ma jak jej potwierdzić(nie można strzałkami zjechać w dół)

Eh… to radzę nagrać system od nowa bo coś tam bardzo dziwnie działa. Albo to klawiatura.

Raczej klawiatura…

Zobacz czy w biosie jest wykrywana klawia.

Jeżeli nie - pożycz od kogoś PS/2.

Zresztą - dziwne by to było. Jak włączyłeś ekran wyboru skoro klawia nie działa :stuck_out_tongue:

Komputer nie piszczy o klawiaturę podczas startu ?

Wciśnij Del (lub klawisz który loguje do biosa - może być F8, F12, zresztą piszę na ekranie)

i poszukaj tam opcji USB Keyboard Support (dokładnie gdzie nie powiem - różne są biosy :slight_smile: ) i zobacz czy włączona.

Wtedy włącz kompa.

Ewentualnie metoda hard :] (W bardzo rzadkich przypadkach może coś popier.niczyć w windowsie :P)

Podczas ładowania systemu (jak się pojawi bootscreen Windowsa) wciśnij reset.

Windows uzna to za awarię i przy następnym uruchomieniu wyświetli ekran wyboru. I tam MUSI działać klawiatura.