Witam!
Kupiłem monitor LCD panoramiczny.
Problem polega na tym, że po instalacji sterowników z płyty nie obsługuje on rozdzielczości domyślnej czyli 1680 x 1050.
Nie mogę wybrać jej we właściwościach ekranu.
Co powinienem zrobić?
Witam!
Kupiłem monitor LCD panoramiczny.
Problem polega na tym, że po instalacji sterowników z płyty nie obsługuje on rozdzielczości domyślnej czyli 1680 x 1050.
Nie mogę wybrać jej we właściwościach ekranu.
Co powinienem zrobić?
A karta grafiki taką rozdzielczość obsługuje?.
A karta jakim kablem sygnałowym podłączona do monitora,może tu problem.
Zainstaluj najnowszy ster do karty grafiki.
Poczytaj instrukcję do monitora.
Hmm…
Podłączyłem przez DVI.
Karta to GF FX 5600 i pojęcia nie mam czy ona to obsługuje. Nie myślałem pod takim kątem.
A stery są ze stronki Nvidii.
Tu jest specyfikacja tej karty:
Szczegółowa specyfikacja karty GeForce FX 5600 / FX 5600 Ultra:
256-bitowy GPU wykonany w technologii 0.13 mikrona
silnik graficzny CineFX
4 potokowy rendering, do 8 tekstur w jednym przejściu
zegar rdzenia 325 MHz (FX 5600) lub 350 MHz (FX 5600 Ultra)
128 MB pamięci z interfejsem DDR
128-bitowa szyna do pamięci
krzyżowy kontroler pamięci (4 x 32bit)
Lightspeed Memory Architecture III
krzyżowy kontroler pamięci
Quad Cache: pamięć podręczna dla primitywów, werteksów, tekstur i pixeli
podsystem widoczności - decydujący który pixel jest widoczny w scenie, a tym samym czy ma być renderowany
szybkie czyszczenie Z - minimalizuje czas potrzebny na czyszczenie starych danych w buforze Z
automatyczne pre-ładowanie (pre-charge) - oszczędza przepustowość
zegar pamięci 550 MHz (FX 5600) lub 700 MHz (FX 5600 Ultra)
przepustowość pamięci 8.8 GB/sekundę
wydajność geometryczna 80 milionów trójkątów/sekundę
jednostki Vertex Shader 2.0+ i Pixel Shader 2.0+, zgodne ze specyfikacją DirectX 9
maksymalna wielkość obsługiwanych tekstur 4096x4096 @32bpp
obsługa kompresji tekstur DXTn (S3TC)
filtrowanie trójliniowe, anizotropowe, LOD bias
mapowanie tekstur metodą Dot Product3 i EMBM
technologia Intellisample, wygładzanie krawędzi poprzez multipróbkowanie pixeli x4, x6, x8 i x16.
kompresja Z
kompresja koloru
podwójny zintegrowany 400 MHz RAMDAC
Maximum 3D/2D : 2048 x 1536 @ 32bit @60Hz
architektura szyny AGP 8X
obsługa dwóch wyjść: VGA i DVI-I
zintegrowany enkoder TV obsługujący rozdzielczości do 1024x768
Więc…
Okazuje się, że DVI nie chce wyświetlać natywnej rozdzielczości, ale po przełączeniu na analogowe złącze wszystko gra.
A nie da się zrobić niczego, żeby na DVI też śmigał? I czy różnica jest duża pomiędzy DVI i analogiem??
We właściwościach ekranu “Ustawienia”/“Zaawansowane”/“Karta”/“Lista wszystkich trybów” nie mam tej rozdzielczości podczas podłączenia przez DVI którą mam na analogu. (1680x1050)