Montaż anteny CB na dachu - luźne rozmowy

Dobry wieczór,

Małymi krokami przymierzam się do zakupu anteny bazowej (Sirio Boomerang 27 A) do mojego radyjka CB (Canva CB-268). Antena przymocowana była by na dachu mojego domu jednorodzinnego do komina. Czy do zasilania wystarczy adapter przejściówka z 220V na 12V oprócz radia, anteny, kabla antenowego i mocowań? Pytam, gdyż nie znam się na tym za bardzo a chciałbym spróbować coś takiego zbudować, gdyż raczej na parapecie zwykłej anteny CB montowanej na dachach samochodów nie warto było by zakładać ze względu na bardzo słaby zasięg :slightly_smiling_face:

Pozdrawiam

Z tego co czytam opis tej anteny nie wymaga ona zasilania. Cudów raczej bym się po niej nie spodziewał (zwykła ćwierćfalówka) i będzie podobnie spisywać się do anteny samochodowej. Jeżeli ja miał bym montować antenę na dachu to założył bym przynajmniej jakieś pół fali. Co do kabla antenowego nie może być to zwykły kabel jak do anten TV, tylko kabel o impedancji falowej 50 Ohmów (kabel TV ma 75 Ohmów). Musisz kupić odpowiednią wtyczkę antenową i ją “zarobić”. Instrukcja:


Następnym krokiem jest zestrojenie anteny do radia. Jest konieczne, gdyż w skrajnych przypadkach niedostrojenia można doprowadzić do spalenia końcówki mocy radyjka. Niezestrojona antena będzie rozsyłać więcej zakłóceń.
Pomocnym przy strojeniu jest przyrząd zwany SWR meter (miernik współczynnika fali stojącej) np najprostszy taki:

Co do zasilania radia nie bardzo łapię co rozumiesz pod pojęciem przejściówka 220 na 12V?
Po pierwsze w naszej sieci jest napięcie 230V, po drugie do zasilania CB radia jest potrzebny zasilacz stabilizowany o odpowiedniej wydajności prądowej (przynajmniej 2 Ampery) i napięciu wyjściowym 13,8V prądu stałego, a nie jakaś “przejściówka”.
Co do montażu anteny na dachu proponuję zastosować obejmy na komin nie wymagające wiercenia:

Również mi się tak wydaje.