Montaż gniazda RJ45

Witam,

Mam nadzieje, że dobry dział wybrałem. Mam pytanie odnośnie montażu gniazda RJ45. Montażu dokładniej w ścianie. Jestem amatorem jeżeli chodzi o montaż takich spraw, ale kilka instalacji w domu już wykonałem. Pytanie odnośnie takiego gniazda. Czy tutaj montujemy zwykły kabel RJ45 standardowo zaciśnięty i zakończony kostką czy jest tu jakiś inny sposób montażu? Dodam parametry gniazda:

  • RJ45 - 8PIN
  • motnaż przewodów: zaciski KRONE LSA+
  • montaż gniazda: puszka podynkowa fi60
  • stopień ochrony: IP20

Na zdjęciu widać, że masz wyprowadzony montaż kabla pod spodem i nawet rozpiskę gdzie jaki kolor podłączyć. Nie potrzebujesz do tego normalnej zaciskarki, prawdopodobnie z drugiej strony są jakieś wygodne zaciski, lub coś podobnego.

edit.
Teraz doczytałem :wink:

Chyba przyda się to :wink:

1 polubienie

Czyli obieram kabel ethernet, wpinam go na dole w zaciski od 1 do 8 w odpowiedniej kolejności i zaciskam nożem krone. Dobrze rozumiem?

1 polubienie

Tak ja to widzę, ale sam tego nigdy nie robiłem. Niektórzy piszą, że bez tego noża też się da, ale nóż przy okazji wciskania przytnie kabel i wykonane złącze będzie estetyczniejsze, a jego cena jest niewielka :wink:

Poczekaj jeszcze, może się zgłosi jakiś sieciowiec i mnie sprostuje.

ps.
Wyrwałem się do odpowiedzi, bo mi się nudzi w pracy :joy:

Nie trzeba specjalnego noża, wystarczy mały płaski śrubokręt aby wepchać pojedynczy przewód w odpowiedni zacisk. Pojedynczych przewodów nie skórujesz - te zaciski same przecinają izolację i zapewniają styk.

Przy takich gniazdkach jak potem wsadzasz gniazdo i przykręcasz do puszki, to czasem może jakiś przewód wypaść (szczególnie jak masz np. podwójne gniazdo i dość długie kabelki zostawione, więc trzeba je też wcisnąć do puszki).
Do sprawdzenia potem stosuje się proste testery: