Witam, zakupiłem 2021-03-30 monitor AOC Q27G2U w serwisie internetowym morele.net monitor miał dużo bad pixeli i zleciłem wymianę ekspresową nowy monitor 2021-04-01. Końcem maja pojawił się bad pixel, a przy dokładnym przeglądzie monitora zauważyłem uszkodzenie również powłoki przez co w lewym rogu jest takie jakby rozblurowanie pixeli jasnych wyczuwalne pod paznokciem. Zgłosiłem to do aoc kilka dni później a dokładnie dziś otrzymałem telefon że trzeba jeszcze numer seryjny i dostałem informację, że ten monitor był już na wymianie w serwisie… Czekam na rozwój wydarzeń bo aoc jeszcze będzie badać sprawę ale tak jak myślałem bo pudełko było niechlujnie sklejone taśmą a płetwy wygięte jakby było otwierane, noi listwy czerwone na dole monitora krzywo w porównaniu do pierwszej sztuki, czyli otrzymałem bumbel używany na to wychodzi.
Co mogę w tej sytuacji zrobić jak widzicie tę sprawę?
Możesz np powołać się na rękojmię i zażądać obniżenia ceny. Zapłaciłeś za nowy, a dostałeś używany. Więc należy Ci się różnica pomiędzy ceną nowego a używanego.
To chyba będę musiał najpierw ubiegać się o jakiś dokument potwierdzający od aoc myślisz, że mi dadzą?
Nie wiem. Ale im więcej materialnych dowodów tym lepiej
Jak tak czytam to
W przypadku niektórych towarów (np. wielkogabarytowych), diagnoza i działania serwisowe, realizowane są przez serwis producenta bezpośrednio u Ciebie. W przypadku potwierdzenia wady i braku możliwości usunięcia jej przez serwis zewnętrzny, możemy na Twoją prośbę wymienić towar lub zwrócić środki pieniężne.
Nigdzie nie znajduje, że towar wymieniają na nowy…
Najprościej zażądaj zwrotu pieniędzy i kup nowy jeszcze raz
Lepiej to załatwić przez morele niż AOC, masz rękojmie i masz rozmowe z AOC odnośnie monitora
Tutaj morele nie wywiązało się z umowy sprzedaży i nie dostarczyło działającego bez wad monitora. Powiedz po prostu, że zamówiłeś go 21-03-30 i do dzisiaj nie masz działającego monitora przedstaw historie i poproś o zwrot pieniędzy. Raczej nie powinieneś mieć problemu
Czyli mogą mi dać produkt który jest jakoby bez gwarancji tak?
W zasadzie nowy monitor przyjechał do mnie wcześniej niż kurier po odbiór stareg. Ale jak mogę zażądać zwrotu skoro nie mam możliwości zwrotu bo już sporo czasu minęło jakby nie patrzeć.
Ale ja się nie znam może gdzieś tam jest taka opcja.
Gwarancja jest względem producenta
Rękojmia jest względem sprzedawcy
Produkt niezależnie od tego powinien mieć gwarancje, ale sytuacja w której się korzysta z gwarancji jest dość inna i tą drogą nie idź.
U ciebie powinieneś iść w rękojmie z roszczeniami do sprzedawcy
Już de fakto za pierwszym razem skorzystałeś z rejkojmi
sprzedawca próbował wymienić/ naprawić towar ale nieskutecznie
(lepiej było skorzystać z prawa odstąpienia od umowy 14 dniowego)
Masz paragon. Napisz, że wymieniony model ma „uszkodzenie powłoki i rozblurowane pixele czy co tam napisałeś” i zażądaj odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy i zobacz co odpowiedzą.
Tam przez konto możesz napisać do obsługi klienta w zapytaniach.
Nigdy z AOC nie miałem problemów/pechowy jesteś/
Ale tak wyglądają warunki:
Z mojego punktu widzenia lepiej rozmawiać z AOC niż Morele.
Ja tam zawsze jak coś, uderzam do źródła.
Dają 3 lata gwarancji.