Mostek na płycie przegrzewa się

Zmieniłem chłodzenie BOXowe procesora na alternatywne na płycie Foxconn P35. Nie mogłem podpiąć nowego radiatora, dlatego dla wygody zdjąłem radiator zaznaczony na zdjęciu (chyba któryś z mostków - nie znam się). Pod radiatorem była pasta (najprawdopodobniej silikonowa). Po założeniu chłodzenia na procesor, założyłem też radiator na mostek, uprzednio go czyszcząc i nakładając pastę (Zalman). Po włączeniu temperatury jako tako w normie (SpeedFan), jednak radiator mostka gorący jak diabli - nie można go utrzymać w palcach dłuższej chwili. Ta płyta nie ma zdaje się czujnika na tym elemencie. Z czasem komputer zaczął się zawieszać. Co może być przyczyną tak gorącego radiatora - przyznaję, że przed zmianą chłodzenia CPU nie sprawdzałem jak rozgrzewa się radiator obok.

Zdjąłem jeszcze raz radiator, jeszcze raz wyczyściłem (uprzednio pasta moja była dobrze rozprowadzona), nałożyłem ponownie pastę i założyłem radiator ponownie.

Jakieś sugestie co zrobiłem nie tak…

foxconnp35afullboard.jpg

Skoro radiator jest gorący to znaczy, że dobrze spełnia swoją funkcję. Jeśli przez to zawiesza Ci się komputer - kup nowe chłodzenie na chipset, ewentualnie mały wentylatorek do przykręcenia na fabrycznym radiatorku.

OK. Tylko dlaczego nagle zaczął się zawieszać. Też domyślałem się, że jak jest gorący to znaczy, że dobrze przewodzi.

Poniżej temperatury tuż podczas gry… nie do końca wiem co się nagle zaczęło dziać…

temer.jpg

Nie ukruszyłeś rdzenia na mostku?

Rdzeń cały bo mu się przyglądałem po czyszczeniu. Pasty nie ma za dużo. Z drugiej strony, gdyby było za dużo to chyba by tak nie przewodziło. Od ostatniego pastowania na razie się nie zawiesił (podczas gry - dziecko cały czas testuje)…

Temperatury chyba w porządku w SpeedFanie? Czy coś można poprawić ?

Pomny Remote 2 (nie wiem od czego to może być) temperatury są w normie.

OK. Będę obserwować ten mostek jakiś czas. Ewentualnie jak piszesz założę jakiś mały wiatrak.