Może występować problem - wynik diagnostyki WiFi

Witam.
Od pewnego czasu pojawiają się problemy z siecią WiFi na jednym laptopie. Po uruchomieniu nie zawsze się automatycznie połączy z siecią, a dodatkowo obniżona jest prędkość. W wyniku przeprowadzonej diagnostyki sieci przez Windows wynika, że:

Klasa pomocy: Moduł MSM macierzystej sieci Wi-Fi
Stan inicjowania: Sukces
Informacje o diagnozowanym połączeniu
Identyfikator GUID interfejsu: b3270691-f729-4e67-b30f-dfe77d4f5c3c
Nazwa interfejsu: Realtek 8821AE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC
Typ interfejsu: Macierzysta sieć Wi-Fi
Długość SSID: 7
Tryb połączenia: Infrastruktura
Zabezpieczenia: Tak
Połącz, nawet jeśli sieć nie wykonuje emisji: Nie
Wynik diagnozy: Może występować problem

Chciałbym poprosić o ewentualną pomoc, bo raport Windowsa nic mi nie pomaga.

Napisz co to za laptop, jakiego używasz Windows oraz jaki masz router.

Problem dotyczy Lenovo ideapad 510 z win 10 Home, na routerze Netia Spot. Karta sieci bezprzewodowej Realtek 8821ae.
W uzupełnieniu dodam, że diagnostyka sieci kończy się komunikatem " Nie można zidentyfikować problemu w ramach rozwiązywania problemów". W szczegółowych informacjach jest informacja cytowana w pierwszym poście.
Zrobiłem diagnostykę na innym laptopie z win10 i niestety tam takie same problemy, mimo, że prędkość sieci jest właściwa.
Aktualizacja:
Udostępniłem sieć za pośrednictwem androidAP i sytuacja jest identyczna odnośnie problemów po diagnostyce sieci.
Skoro na dwóch laptopach treść raportu po diagnostyce jest taka sama, na innym routerze również raporty są tożsame, to wyklucza awarię karty bądź routera. To gdzie mogę szukać rozwiązania?