Mozill Thunderbird problem z odbiorem poczty Onet


(Shark13) #1

Witam

Posiadam adres mailowy na Onecie i korzystam z programu pocztowego Mozilla Thunderbird. Niestety za pomocą tego programy odbieram tylko wiadomości mailowe przychodzące wyłącznie na folder ODEBRANE. Nie odbieram wiadomości które przychodzą na stronie poczty Onetu na foldery: SPOŁECZNOŚCI, POWIADOMIENIA, OFERTY, SPAM. Jak mam skonfigurować Thunderbirda by przychodziły mi na niego wszystkie maila? Dziękuję za pomoc.


(Dimatheus) #2

Hej,

A łączysz się ze skrzynką protokołem POP3?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Shark13) #3

Tak POP3 port 995


(Dimatheus) #4

Hej,

Na popie generalnie domyślnie odbierane są maile z folderu odebrane. Można więc albo wyłączyć automatyczne sortowanie wiadomości tak, by wlatywały tylko do folderu Odebrane, albo przełączyć protokół na IMAP - http://pomoc.onet.pl/44,1129,4346,przewodnik.html

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Shark13) #5

Witam

Gdzie się wyłącza automatyczne sortowanie wiadomości bo jakoś nie mogę znaleźć. Spróbował bym najpierw tego. Chciałbym uniknąć usuwania konta z programu pocztowego i zakładania od nowa jako IMAP by nie stracić listy odebranych i wysłanych maili. Można w programie pocztowym jakoś tylko zmienić POP na IMAP bez ruszania reszty. Na Onecie w ustawieniach skrzynki pocztowej jest włączone coś takiego jak Smartfoldery. Czy jak to wyłączę to wszystkie wiadomości trafią na skrzynkę Odebrane, czy w ogóle ich nie dostanę np. Spamu.


(Domker) #6

Smart foldery to wynalazek Onetu i WP. To takie wirtualne foldery, a raczej bliżej im do dynamicznych filtrów wiadomości.
Wiadomości w nich pojawiają się w oparciu o słowa kluczowe z pola “OD”, treści wiadomości itp. - tak naprawdę fizycznie wszystkie wiadomości są w odebranych. (mimo, że ich chyba nie widzisz, bo masz włączone smart foldery)

Ustaw po prostu IMAP zamiast POP3 w Thunderbirdzie i pojawi Ci się podstawowa struktura folderów: “Odebrane”, “Wysłane”, “Kosz”, “SPAM” itd., a nich wiadomości.
Wiadomości z ze smart folderów będą wszystkie widoczne w “Odebrane”.
W przypadku IMAP pobierane są nagłówki wiadomości tzn. temat, od, do, a reszta w momencie otwarcia/podglądu wiadomości się “dociąga”. Jednocześnie wszystkie operacje takie jak usuwanie wiadomości, przenoszenie itp. (to co robisz w programie Thunderbird) ma odzwierciedlenie bezpośrednio na skrzynce pocztowej.


(Dimatheus) #7

Hej,

Można. :slight_smile:

Tak, wszystko powinno trafić do skrzynki odbiorczej za wyjątkiem spamu. Spam domyślnie wpada do osobnego folderu i nie jest w protokołach pobierany. Będzie, jeśli zmienisz ustawienia z POP3 na IMAP.

Pozdrawiam,
Dimatheus


(trawart) #8

Witam,

Podaję rozwiązanie.
Po wejściu na swoje konto pocztowe na Onecie, należy przejść ścieżkę: Ustawienia / Foldery.
Po przejściu do Folderów, pod listą Domyślnych folderów pojawia się opcja Smart Foldery.
Trzeba ją wyłączyć.

ps.
Bardzo głupi pomysł Onetu - wprowadzają jakiś pomysł / rozwiązanie i od razu go aktywują a użytkownik nie ma o tym pojęcia.

Pzd. Przemo


(Lukas49) #9

Wyłączyłem Smart Foldery i także nie działa. Próbowałem zmienić w TB ustawienia z imap na pop3 - bezskutecznie. :frowning:

Szczegółowy opis:
Używam TB ver. 52.5.2 32-bit i Win 7 Ultimate SP1 64-bit. Wszystko działało do czasu nowej instalacji systemu operacyjnego.
Do systemu Win 7 (User/AppData/Roaming/Thunderbird) przeniosłem skopiowane wcześniej ustawienia TB, mimo to żadne konto pocztowe nie działało. Usunąłem więc wszystkie pliki dotyczące TB, zainstalowałem go od początku. Konta pocztowe WP i GMAIL działają bez problemów, tylko Onet nie. Wszelkie próby ustawień są nieskuteczne a każda próba pobrania poczty kończy się komunikatem “Logowanie na serwerze imap.poczta.onet.pl nie powiodło się”.
Wszystkie dane serwera na 100% są poprawne a Smart Foldery na poczcie onet są zgodnie z ostatnią sugestią wyłączone.

Edit: Przypomniałem sobie, że miałem wcześniej kilkakrotnie ten sam problem z pocztą Onet, pojawiał się identyczny komunikat i jakimś czasie wszystko wracało do normy. Liczę , że teraz będzie podobnie… :slight_smile:


(Dimatheus) #10

Hej,

A zerknij na te ustawienia: https://poczta.onet.pl/pomoc/61/loguje-sie-do-onetpoczty-przez-strone-nie-moge-sie-zalogowac.html Masz tak samo?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Shark13) #11

Dzięki. Tak właśnie zrobiłem i to najprostszy sposób na rozwiązanie problemu. Pozdrawiam