Mozilla Thunderbird, błąd polecenia RETR

Czołówka,

od pewnego czasu borykam się z problem z którym, mimo usilnych starań wszelkie próby jego rozwiązania kończą się fiaskiem.

Do rzeczy, podczas pobierania wiadomości z poczty interia.pl (zmiana konta nie wchodzi w możliwość ze względu na kilku letnią obsługę konta oraz ponad 20000 wiadomości) w programie Mozilla Thunderbird, otrzymuje następujący komunikat:

image.php?album_id=20&image_id=2125

Przy samodzielnej próbie rozwiązania trapiącego mnie problemu, natrafiłem na grupę mozlli odnoszącej się do podobnego zagadnienia, kolejnym moim krokiem było zastosowanie się do sugerowanych rad.

Bazując na opinie, której treść pozwolę sobie przytoczyć poniżej:

Dwa ze znajdujących się w skrzynce listów, odpowiadały komunikatem . Po ich wyrzuceniu do kosza (i jego profilaktycznym opróżnieniu) wszystko wróciło do normy. W kwestii formalnej... trefnymi przesyłkami nie były reklamy viagry, czy czegoś podobnego, ale zwykłe powiadomienia o otrzymaniu komentarza na Allegro.

Idąc za ciosem, usunąłem kilka ostatnich otrzymanych wiadomości przez panel pocztowy interi, następnie sprawdziłem rezultat, czego efektem był wciąż ten sam komunikat. Jako, że powyższa rada, nie przyniosła pożytku, wykorzystałem kolejną z nich, mowiącą o,

"Osobom, które przy błędzie w RETR nie chcą sprawdzać po kolei wszystkich wiadomości (trochę może ich być) polecam uruchomienie go z zapisywaniem transmisji pop3 do pliku log: 

1. Utwórzcie w katalogu Thunderbirda plik "dowolna_nazwa.bat".

2. Wpiszcie w nim:

set NSPR_LOG_MODULES=POP3:2

set NSPR_LOG_FILE=ścieżka_dostępu\nazwa_pliku.txt

start thunderbird.exe

Niestety z utworzonego loga, dla mnie nie wynika nic, co mogło by mi się przydać w rozwiązaniu problemu jak i zlokalizować felerny mail , log dołączam w załączniku.

W akcje desperacji, usunąłem wszystkie wiadomości z ostatnich trzech oraz trzech następnych po siebie dni (6 dni wycięte, 3 w tył, 3 do przodu), jednak i to nie przyniosło rezultatu. Od ponad miesiąca próbuję się także skontaktować z biurem obsługi w celu wyjaśnienia problemu, jednak do tej pory nie otrzymałem żadnej wiadomości, dodam, iż próbowałem powyższych rad zarówno na aktualnej wersji oprogramowania jak i wcześniejszych jego wersjach.

Niestety jest to na tyle, uciążliwy problem że konta pocztowego używam na codzień do pracy, a korzystanie z poziomu panelu dostępnego na stronie interii jest po krótce nie wygodne.

Z tego co piszesz to domyślam się, że korzystasz z konta w demonie interia.pl czy też może poczta.fm? Ja posiadam też jedno ze swoich konto na Interii ale właśnie w domenie nie interia.pl tylko poczta.fm i u mnie nie ma problemu, dlatego pytam.

Adres serwera pop3 i smtp dla tej domeny jest też poczta.fm

Jeszcze co mi przychodzi do głowy, to sprawdź zabezpieczenia, masz włączone ssl? Jak tak to sprawdź czy jest to samo przy połączeniu nieszyfrowanym. Sprawdź jeszcze ustawienia na serwerze. Jeśli masz możliwość, zobacz czy to samo jest na innym kliencie pocztowym, wtedy można by wykluczyć wadę programu :slight_smile:

Pozdrawiam!

Cześć,

z poczty korzystam w domenie poczta.interia.pl,

zastanawiającym jest fakt, iż przez blisko rok, poczta działała wyśmienicie, łącząc się za każdym razem z serwerem,

natomiast na przełomie połowy września zaczęły się pojawiać w.w problemy.

Jeżeli chodzi natomiast o zabezpieczenia, zachowanie programu testowałem na wszystkich dostępnych opcjach - bez efektu.

Albo załóż osobny temat albo czekaj na rozwiązanie problemu w tym, obserwując go.

OT --> kosz.

problem pozostaje otwarty.

czekam na sugestie.

Dodane N, 29 listopada 2009, 10:19

Nie sądziłem iż uda mi się wygrać problem, ponieważ kilku miesięczne walki kończyły się fiaskiem, ale tym razem było inaczej!

W pierwszej kolejności usunąłem wszystkie wiadomości od daty maila który rzekomo generował problem, jednak po jego usunięciu wszystkiego, program tak czy inaczej pobierał nie XXX wiadmości z 23000 tylko… 1 z 1…to dało mi do myślenia, tylko szkoda że tak późno…bo 10% wiadomości zniknęło ze skrzynki nieodwracalnie.

Posortowałem wiadomości według dat, co przykuło moją uwagę to wiadomość z 1970r bez adresata oraz tematu.

Po usunięciu tylko tylko tej jednej wiadmości, program zaczął działać prawidłowo - tak dla potomnych.

Pozdrawiam,

Daniel