Dostałem robotę, w której pracuję na programie MS Access. Podczas niej mam na górze różne nagłówki, między którymi muszę się bardzo często przełączać. Problem w tym, że przy każdej zmianie nagłówka wszystkie nagłówki się chowają i żeby się przełączyć na inny, muszę przesuwać w górę suwak po prawej. I tak jest za każdym razem, a ja te nagłówki muszę przełączać kilka razy na minutę. Jak się tego problemu pozbyć? Tak to wygląda - nagłówki przed przełączeniem:
Widok po przełączeniu:
Najpierw miałem Accessa w wersji 2002, ostatnio zaktualizowałem na wersję 2013 i problem jest nadal. Co ciekawe, problem jest tylko na laptopie, na komputerze stacjonarnym nagłówki są cały czas widoczne.
Nie wiem jak to w Accessie jest, ale może będzie podobnie jak w Excelu, jest tam coś takiego blokowanie komórek, pewnie będzie coś podobnego, nie mam dostępu teraz do Offica, ale jak dobrze pamiętam, to jest w zakładce dane.
Nie wiem, czy chodzi Ci faktycznie o nagłówki czy o czy o poszczególne karty dokumentów. Jeśli to drugie, zajrzyj do ustawień Accessa: Bieżąca baza danych -> Opcje Okna dokumentu. Poniżej wrzucam na screenie - powinno być zaznaczone Dokumenty kartotekowe oraz zaptaszkowane pole Wyświetl karty dokumentów.
Zaznaczyłem to, ale nic się nie zmieniło. A tego ,blokowania komórek" nie znalazłem.
Nie wiem, jak to się profesjonalnie nazywa, pewnie raczej karty dokumentów. W każdym razie to, co widać na zdjęciu w pierwszym poście. Nie wiedzieć czemu, ten suwak pionowy po prawej stronie po przełączeniu karty zawsze zjeżdża lekko w dół, zamiast zostać na górze, przez co nazwy tych kart się chowają i muszę ciągle jechać znów na górę.
A program masz uruchomiony i zmaksymalizowany na pulpicie? Może pojawia się jakiś dodatkowy scroll w programie, który przewija się właśnie do samego dołu i to on powoduje przesunięcie kart tak, że stają się niewidoczne.
Na pierwszym zdjęciu karty dokumentów są widoczne, na drugim nie, po przestawieniu na inną kartę. Zwróć uwagę na suwak po prawej, który sam zjeżdża w dół.
Oki, widzę na screenie właśnie to, o co Cię pytałem. Zostaje więc pytanie podstawowe - w jakich rozdzielczościach pracują osoby na komputerach stacjonarnych, a w jakiej pracujesz Ty? Nie wiem, czy przypadkiem autor aplikacji nie dostosował jej do rozdzielczości Full HD, a pewnie na laptopie pracujesz w rozdzielczości 1366x786, tak? Może spróbuj podłączyć do laptopa inny monitor, ustaw rozdzielczość natywną i sprawdź jak wtedy zachowuje się program.
Na laptopie jest rozdzielczość 1600x900, a na stacjonarnym 1280x1024, więc chyba jest odwrotnie, niż piszesz. Z ciekawości ustawiłem na laptopie 800x600, ale jest tak samo. Stacjonarny komputer też jest mój, ale wolę pracować na laptopie, bo robię to w domu, więc można przenieść go w dowolne miejsce. Nie jest to duży problem, więc nic się nie stanie, jeśli nie uda się go rozwiązać.
Ciekawe, że suwak zjeżdża akurat tyle, żeby schować karty, ani o milimetr w dół nie przesłania kolorowego tła, tylko po zjechaniu suwaka pokrywa się ono idealnie z górą dokumentu, tak jakby ktoś specjalnie to zjeżdżanie zaprogramował - można porównać odległości przy numerze w ramce nad napisem ,Odśwież" po lewej stronie, a przyciskiem cofania na obu screenach. Wygląda to jakby to była dodatkowa opcja w programie, którą można gdzieś wyłączyć. Być może to by było rozwiązanie:
Ale kiedy próbuję to zrobić (przestawić z opcji Overlapping windows na Tabbed documents), pokazuje się komunikat, że zmiany nastąpią po ponownym otwarciu bazy danych, a kiedy to robię, zmiany się nie zapisują i nadal jest ustawione Overlapping windows.
Może chodzi o to, że Accessa mam w wersji trial, bo na drugim komputerze najwyraźniej domyślnie ustawiła się druga opcja, której tutaj nie mogę zmienić. W każdym razie już się przyzwyczaiłem do tego i da się z tym żyć.
Trial się skończył, więc wróciłem do Accessa 2002. I po dwóch latach rozwiązałem problem. Okazało się, że wystarczy… kliknąć dwa razy na aktualnie otwartą zakładkę i przestają się one chować. Trzeba to oczywiście powtarzać po każdym otwarciu programu, ale jest to drobiazg. Dzięki za próby pomocy.