MSSQL na Windows Vista

Witam, jak chce zainstalować MSSQL 2000 , to wyskakuje mi błąd “Ta wersja jest niezgodna z wersją systemu” . A próbowałem juz wszystkie .

Mam windows Vista Home Basic SP1 . :slight_smile:

Zainstaluj nowszy SP.

Nadal ten sam błąd . . .

Bo Vista chyba nie obsługuje takiego starożytnego oprogramowania. Nie możesz użyć nowszej wersji? Próbowałeś instalować w trybie kompatybilności z XP?

To tak, jestem zielony w MSSQL. Jak byscie byli uprzejmi to podajcie mi strone gdzie sciagnac tego nowszego MSSQL , Zeby bylo w nim Enterprise Manager. Bo jak chcialem zainstalowac lepsza wersje, to tylko EXPRESS mi sie udawało znaleźć . :slight_smile:

Pozdrawiam .

To jest niemożliwe, bo Enterprise Manager nie występuje w wersjach nowszych niż 2000. W nowszych jego odpowiednikiem jest SQL Server Management Studio.

Jedynie wersja Express jest darmowa. Jeśli Ci nie odpowiada, to podejrzewam, że będziesz musiał wyłożyć raczej większą kasę.

Jak duże są Twoje bazy, że wersja Express nie wystarcza? Czego dokładnie potrzebujesz?

Jakby co, to tutaj możesz pobrać wersję Express w określonej konfiguracji (sam silnik, silnik + Management Studio, wszystko wraz z wyszukiwaniem pełnotekstowym i dodatkowymi usługami), do tego na określoną platformę (32 bądź 64 bity).

To tak, chcialbym stworzyc server, do gry. I czy przez Managemet Studio , zrobie to ??

Chyba Cię nie rozumiem. :slight_smile:

SQL Server to program, który pozwala na obsługę baz danych przy użyciu języka SQL. Z grubsza rzecz biorąc, odpowiada za zarządzanie plikami baz danych na dysku i udostępnianie ich zawartości poprzez odpowiednie mechanizmy innym aplikacjom. Sam z siebie nie posiada interfejsu użytkownika, pracuje w tle.

SQL Server Management Studio to program, który umożliwia zarządzanie bazami danych, ich strukturą, uprawnieniami dostępu, itp., które pracują pod kontrolą SQL Server, w łatwy sposób poprzez graficzny interfejs użytkownika.

A co Ty chcesz zrobić? Jaki server, jakiej gry?