Witam.
Mam dosyć poważny problem z funkcjonowaniem skanera Mustek A3 Scan Express USB, Urządzenie to działało poprawnie kilka miesięcy, aż tu nagle… Problem w tym, że niekiedy po uruchomieniu Panelu i wydaniu polecenia do skanowania nic się nie dzieje albo niby skanowanie trwa, ale po chwili pojawia się komunikat, że nie ma dokumentu w skanerze, więc skanowanie było niemożliwe. Co ciekawe, czasami skaner działa poprawnie cały czas eksploatowania albo przez krótki tylko moment. :?
Skaner jest na gwarancji, jest często wykorzystywany w działaniu, więc to co się dzieje teraz bardzo utrudnia nam życie w pracy. Najpierw sprawdzałem w systemowym Panelu Sterowania, ale tutaj wygląda wszystko dobrze. Próbowałem przeinstalować sterowniki z oryginalnej płyty dołączonej do produktu, ale to też nie pomogło. Skaner działa pd systemem WinXP Home SP2 ze wszystkimi aktualizacjami. Czasami, gdy nie odpowiada pomaga kombinacja ALT+CTR+DEL i wyjście w ten sposób z programu do skanowania oraz jego ponowne uruchomienie, czasami pomaga ponowny restart systemu, ale przecież nie ma sensu co kwadrans uruchamiać ponownie komputer.
Skaner był sprawdzany w serwisie i tam podobno działa poprawnie. Jest podpięty do komputera poprzez USB i ma własne zasilanie. Czasami właśnie po włączeniu komputera nie zapala się lampa, nie rusza taśma wewnątrz. Ale wykluczam brak napięcia, bo ma on własny zasilacz i z tego co zaobserwowaliśmy działa on prawidłowo. Skaner jest podpięty cały czas do komputera i jak wspomniałem wcześniej wykorzystywany bardzo często. Co może być nie tak? Serwisant radził sformatowanie partycji systemowej i ponowną instalacje całego systemu wraz z innymi programami i oprogramowaniem do skanera. Co Wy proponujecie? Bardzo proszę o jakieś porady. :?