Muszę robić underclock RTX 2080 Ti bo mam crashe w grach

Kupiłem ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 Ti Triple Fan (mam najnowsze sterowniki ) i zdążyłem przetestować w dwóch grach.
W Apex Legends dostaje czasami takie crashe:
image

Natomiast w Resident Evil 2 takie coś:
image

Zauważyłem, że w specifikacji mam napisane, że karta posiada Engine Clock Boost: 1605 MHz natomiast w aplikacji monitorującej CAM widzę takie coś:


A więc rozkręciło się chyba do MAX 2025 MHz, więc założyłem, że może to być problem i za pomocą aplikacji MSI AfterBurner obniżyłem zegar o 405 (przy innych wartościach w RE2 gra dalej dostawał crashe po czasie, im wyższe taktowanie tym wcześniej crash leciał)

W Resident Evil 2 to pomogło, w Apex Legends jeszcze nie testowałem, ale wydaje mi się to szalenie dziwne i teraz nie wiem co jest tego przyczyną, czy karta jest wadliwa, czy co powinienem zrobić?
Dodam, że ludzie w internecie piszą, że dostają takie crashe z błędami w tych grach, więc nie jestem odosobnionym przypadkiem, ale nie wiem czy oni próbowali bawić się taktowaniem.

…. wywal afterburnera. Zainstaluj gołe sterowniki. Jeżeli będą ponownie problemy z kartą, to w miarę możliwości test w drugim PC i w razie powtórki, zwrot w ciągu 14 dni d sklepu.

Kupiłeś nową? To skoro sa problemy, działa niestabilnie, to czemu Ty amsz po partacku naprawiać….

Ehhh chyba faktycznie coś jest nie tak z tą kartą :confused: Dishonored i 3DMark Benchmark też mi wywala… jeśli nie ograniczę taktowania.

Napisałem do @x-kom.pl zobaczymy jak zareagują…

… tylko pamiętaj : 14 dni / rękojmia, nie gwarancja :wink:

Bardzo nam przykro z powodu zaistniałych problemów.

Prosimy o kontakt z naszym działem wsparcia technicznego, postaramy się pomóc.
E-mail serwis@x-kom.pl
Telefon 34 377 00 30

Pozdrawiamy x-kom

Jeszcze dla pewności chciałbym sprawdzić, czy zasilanie jest dobre, jak mogę sprawdzić czy napięcie jest prawidłowe?

Ok znalazłem w aplikacji CAM. Czy jest ono prawidłowe?

W spoczynku:
image

Chwile przed crashem:
image

Kilka osób się pytało jak skończyła się sprawa więc może po prostu tutaj opiszę.
A więc wykonałem trochę testów, benchmarków i ewidentnie wina wskazywała na kartę graficzną.
Skontaktowałem się z @x-kom.pl aby rozwiązać ten problem i zaoferowano mi 3 rozwiązania.

  1. Odesłanie na gwarancje
  2. Wymiana na ten sam model (ale nie wiadomo kiedy on się pojawi znów w sprzedaży i za jaką cene)
  3. Zwrot i ewentualnie zakup innego modelu zaproponowano mi RTX 2080 Ti Aorus

Wybrałem trzecią opcje, bo nie bardzo mogłem sobie pozwolić na brak karty, jako że używam sprzętu do pracy również.
Niestety trochę rozczarowany jestem postawą @x-kom.pl bo składałem u nich zamówienie na prawie 20k w ciągu miesiąca (komputer i parę innych rzeczy do pracy) i w ramach negocjacji otrzymałem fajny rabat na tamtą kartę, a karta którą mi zaproponowali nie dość, że posiada krótszą gwarancje o rok to dostałem na nią mniejszy rabat przez co i tak byłem zmuszony dopłacać względem tamtej karty 300zł… Liczyłem, że może otrzymam dodatkowe gry gratis (BF, Anthem, Metro które sie otrzymuje podczas zamówienia), bo w końcu robiłem zwrot wadliwego produktu z nie mojej winy i dokonywałem nowego zakupu, ale powiedziano mi, że jako przy tamtej karcie dostałem to tutaj nie ma szans (a szkoda bo przynajmniej mógłbym kumplom dać, zawsze to jakaś rekompensata za nerwy i czas).

Reasumując - póki co nowa karta działa (choć się grzeje bardziej i kultura pracy jest tragiczna), dodatkowo ma krótszą gwarancje, była droższa (końcowo wyszło ponad budżet przez co całościowo oferta już nie była tak atrakcyjna jak wcześniej). Trochę szkoda finału, jedynie mogę pochwalić obsługę @x-kom.pl bo byli bardzo mili. Zarówno przez telefon jak i w sklepie stacjonarnym, osoba która mnie obsługiwała wykazywała zainteresowanie problemem. Ale niesmak i tak trochę pozostał, bo wydając tyle pieniędzy jednak chciałoby się być traktowanym fair.