A więc rozkręciło się chyba do MAX 2025 MHz, więc założyłem, że może to być problem i za pomocą aplikacji MSI AfterBurner obniżyłem zegar o 405 (przy innych wartościach w RE2 gra dalej dostawał crashe po czasie, im wyższe taktowanie tym wcześniej crash leciał)
W Resident Evil 2 to pomogło, w Apex Legends jeszcze nie testowałem, ale wydaje mi się to szalenie dziwne i teraz nie wiem co jest tego przyczyną, czy karta jest wadliwa, czy co powinienem zrobić?
Dodam, że ludzie w internecie piszą, że dostają takie crashe z błędami w tych grach, więc nie jestem odosobnionym przypadkiem, ale nie wiem czy oni próbowali bawić się taktowaniem.
…. wywal afterburnera. Zainstaluj gołe sterowniki. Jeżeli będą ponownie problemy z kartą, to w miarę możliwości test w drugim PC i w razie powtórki, zwrot w ciągu 14 dni d sklepu.
Kupiłeś nową? To skoro sa problemy, działa niestabilnie, to czemu Ty amsz po partacku naprawiać….
Kilka osób się pytało jak skończyła się sprawa więc może po prostu tutaj opiszę.
A więc wykonałem trochę testów, benchmarków i ewidentnie wina wskazywała na kartę graficzną.
Skontaktowałem się z @x-kom.pl aby rozwiązać ten problem i zaoferowano mi 3 rozwiązania.
Odesłanie na gwarancje
Wymiana na ten sam model (ale nie wiadomo kiedy on się pojawi znów w sprzedaży i za jaką cene)
Zwrot i ewentualnie zakup innego modelu zaproponowano mi RTX 2080 Ti Aorus
Wybrałem trzecią opcje, bo nie bardzo mogłem sobie pozwolić na brak karty, jako że używam sprzętu do pracy również.
Niestety trochę rozczarowany jestem postawą @x-kom.pl bo składałem u nich zamówienie na prawie 20k w ciągu miesiąca (komputer i parę innych rzeczy do pracy) i w ramach negocjacji otrzymałem fajny rabat na tamtą kartę, a karta którą mi zaproponowali nie dość, że posiada krótszą gwarancje o rok to dostałem na nią mniejszy rabat przez co i tak byłem zmuszony dopłacać względem tamtej karty 300zł… Liczyłem, że może otrzymam dodatkowe gry gratis (BF, Anthem, Metro które sie otrzymuje podczas zamówienia), bo w końcu robiłem zwrot wadliwego produktu z nie mojej winy i dokonywałem nowego zakupu, ale powiedziano mi, że jako przy tamtej karcie dostałem to tutaj nie ma szans (a szkoda bo przynajmniej mógłbym kumplom dać, zawsze to jakaś rekompensata za nerwy i czas).
Reasumując - póki co nowa karta działa (choć się grzeje bardziej i kultura pracy jest tragiczna), dodatkowo ma krótszą gwarancje, była droższa (końcowo wyszło ponad budżet przez co całościowo oferta już nie była tak atrakcyjna jak wcześniej). Trochę szkoda finału, jedynie mogę pochwalić obsługę @x-kom.pl bo byli bardzo mili. Zarówno przez telefon jak i w sklepie stacjonarnym, osoba która mnie obsługiwała wykazywała zainteresowanie problemem. Ale niesmak i tak trochę pozostał, bo wydając tyle pieniędzy jednak chciałoby się być traktowanym fair.