Cześć
Mam problem . Chciałbym móc sterować myszką w 3D , przestrzen x,y,z . Jak wbudować myszkę w przestrzeń 3D , czyli jak opisać 2D na 3D ? Mam Open GL , Visual c++ Express 2010 .
Pozdrawiam
Rafał
Cześć
Mam problem . Chciałbym móc sterować myszką w 3D , przestrzen x,y,z . Jak wbudować myszkę w przestrzeń 3D , czyli jak opisać 2D na 3D ? Mam Open GL , Visual c++ Express 2010 .
Pozdrawiam
Rafał
Musisz obsłużyć mysz. To coś w czym tworzysz okienko na pewno ma funkcje do sprawdzania położenia/przemieszczenia myszy. Mając już info o położeniu/przemieszczeniu myszy modyfikujesz to, czym kierujesz kamerą i widokiem w OGLu.
potem zostaje ci głębia, czyli prosta w trójwymiarze od “oka” do końca myszy.
masz braki w teorii. Poucz się o operacjach macierzowych.
Dziękuję Razi
masz może jakiś listing , który możesz mi udostępnić ?
Pozdrawiam
Rafał
Jeśli używasz GLUTa, tutaj masz funkcję, która Cię może zainteresować:
Dziekuję
nie za bardzo rozumiem z tego co mi podałeś .
wiem ,że mam użyć gluProject / gluUnProject .
Możesz trochę objaśnić jak mam mapować pozycję kursora myszy na przestrzń 3 D ?
Pozdrawiam
Rafał
– Dodane 22.07.2011 (Pt) 14:45 –
Myślę , że tak się tego nie da zrobić poprane . Potrzebny jest rzut główny xyz rzuty dodatkowe xy , zx ( lub zy) . Jak zrobić połączenia między nimi ?