Myszka i czytnik linii papilarnych przestały działać

Witam. Mam dwa problemy, z którymi nie wiem jak sobie poradzić.

  1. Myszka.

Wczoraj po południu, siedząc przy komputerze, przeglądając forum, moja myszka nagle przestała działać. Pokazał się komunikat “Nie rozpoznano urządzenia USB”. Sprawdzałam w każdym wejściu USB, ale bez rezultatów. Podłączałam jeszcze dwie inne myszki, ale nadal nic. Mysz się świeci, reaguje na ruch, ale kursor na ekranie ani drgnie.

Podstawka chłodząca i pendrive działają bez problemu, więc wejścia USB są sprawne.

  1. Czytnik linii papilarnych.

Z nieznanych przyczyn zastrajkował również czytnik linii papilarnych DigitalPersona.

Wykonałam przywracanie systemu do stanu z soboty (wtedy wszystko działało poprawnie), ale bez rezultatów.

System: Vista 32-bit

Mysz: Logitech M305 (bezprzewodowa)

Laptop: HP dv5

Spróbuj usunąć odpowiedni sterownik w menadżerze zadań ( jeśli można - nie mam teraz blisko komputera do sprawdzenia, a tym bardziej nie z Vistą ).

Kiedyś miałem problem z jednym sterownikiem usunąłem go i po chwili wyskoczył kreator i zainstalował dobry sterownik.

Hej,

:arrow: Dodatkowe myszki też nie działają? Podłączasz je kablowo czy to też modele bezprzewodowe?

:arrow: A jak z innymi urządzeniami - na przykład z drukarką?

:arrow: Dla pewności - podłączasz urządzenia bezpośrednio do komputera, a nie przez jakiś hub USB?

Generalnie czytniki linii papilarnych, czytniki kart pamięci czy kamery internetowe podłączane są do wewnętrznych portów USB komputera, więc jeśli coś się stało z kontrolerem, to większa część takich urządzeń może nie działać. Jeśli posiadasz w laptopie kamerę, sprawdź, czy działa poprawnie. To samo tyczy się czytnika kart pamięci.

Wejdź do menadżera urządzeń i sprawdź jakie urządzenia w gałęzi Uniwersalnej magistrali szeregowej mają pytajniki bądź wykrzykniki przy ikonce sprzętu.

Pozdrawiam,

Dimatheus