Na czym polega torrent?

Witam.

Mam takie pytanie, moglibyście wytłumaczyć mi na czym polegają torrenty? Od nie dawna zacząłem z tego korzystać. Jakie pliki pobierać(jak mają dużo seedów?) Prośiłbym o wytłumaczenie , ponieważ jestem zielony :?

ps. Nie wiedziałem do jakiego działu napisać zapytanie .

Umiesz używać wyszukiwarki google ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/BitTorrent

Więcej seedów - udostępniaczy - łatwiej pobrać, więcej peerów - tzw “wspomagaczy” - więcej pobierających - czasami wspomaga szybkość pobierania.

Najlepiej wg. mnie pobierać pliki gdzie seed/peer to taki stosunek 3/1 wtedy jest szybko :wink:

PS: Nie pobieraj przez torrenty piratów !!

Hej,

Tak trudno użyć wyszukiwarki? http://pl.wikipedia.org/wiki/BitTorrent

Pozdrawiam,

Dimatheus

Torrent wygląda w ten sposób, że komputery się łączą do siebie i każdy ściąga i każdy udostępnia każdemu - umożliwia to ściąganie z pełną przepustowością łącza. Seed to osoba, która ma już cały plik i tylko go udostępnia. Peer - ściąga i udostępnia. W przypadku braku seedów istnieje groźba nie ściągnięcia całego pliku. Aczkolwiek nie musisz się o to bać. Pliki zawsze mają wystarczającą liczbę seedów jak chcesz ściągnąć np. Ubuntu.

Ale muszę Cie ostrzec. Jeśli chcesz ściągać nielegalne treści to jednocześnie je udostępniasz, a to jest niezgodne z prawem.

Dzięki za pomoc chłopaki :smiley: Teraz już wiem że nie będe ściągał plików(piratów) :smiley:

myślałem że internet wyrósł z torrentów, a jednak nie

Dlaczego miałby wyrosnąć? Max prędkość, czego chcieć więcej?

trotefazy , torrenty same w sobie nie są złe.

Same w sobie nie są złe… Niestety są często ograniczane przez administratorów sieci. Tak na przykład w akademiku nie mam dostępu do torrentów… Porty poblokowane i koniec. Nawet z muve.pl nie mogę ściągać:/

Hej,