Na jakiej zasadzie w Google Analitycs ustala lokalizacje?

Witam

Chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie Google Analitycs ustala lokalizacje tzn. rozumiem jak ktoś z Poznania się łączy to wyświetla się Poznań, ale jak to wygląda jeżeli ktoś się łączy z wsi 20km od Poznania? To idzie jakimiś routerami brzegowymi do centrali w Poznaniu i dlatego wyświetla się Poznań? Bo czemu np. nie wyświetla się ta mała miejscowość pod Poznaniem. 

Chodzi mi o proces jaki zachodzi zanim zostanie informacja wyświetlona i na jakiej zasadzie dopasuje to że osoba z małej wsi pod Poznaniem zostanie podłączona pod lokalizację Poznań.

Pokaże Ci generalnie tam gdzie twój dostawca ma bramę na internet. Do tego momentu jesteś niejako w jego sieci lokalnej, nie ma możliwości dokładniejszego określenia (przynajmniej w ramach TCP/IP).

Później lokalizacja opiera się np. o publiczne adresy IP (wiadomo z grubsza kto jakie ma, są tego bazy).

Google jak chce to w większości sytuacji zna lokalizację do kilku metrów :wink: