Ostatnimi czasy sporo interesuje się programowaniem. Trochę poczytałem w sieci i zachciałem także programować. Jednak nie wiem w czym. Zastanawiałem się nad Ruby i Pythonem jednak jestem otwarty na propozycje. Interesuje mnie:
Dostępność materiałów do nauki-kody źródłowe, tłumaczenie dokumentacji, wsparcie na forach i inne tego typu rzeczy dzięki którym mógłbym efektywnie nauczyć się języka.
Biblioteki i ich dokumentacja-Przyznam się bez bić, że programować chce się nauczyć dla pisania gier. Dlatego pytam, który język ma lepsze/bardziej przystępne biblioteki do gier.
3.Prostota-Czyli który język jest prostszy do nauki(przypominam, że nigdy jeszcze nie programowałem)
Wg mnie zdecydowanie Python, zwyczajnie o wiele popularniejszy, Ruby kojarzy mi się głównie z RoR i aplikacjami webowymi, natomiast Python jest w praktyce stosowany do wielu różnych rzeczy. Z drugiej strony raczej średnio zgadzam się z pythonem jako pierwszym językiem programowania w ogóle, ale to już moje zdanie.
W Ruby jest spory problem z bibliotekami graficznymi. W ogóle w stosunku do pythona jest spory problem ze wszystkim, bo to jednak mniej popularny język. Polecam ci go, ale nie będzie łatwo wspiąć się na wyższe szczeble fajności
Dla mnie Ruby jest najlepszym językiem. Wystarczy przeglądnąć jedno z for o Ruby, jak Rubyforge… Po za tym jak chcesz robić grę w 2D pobierz se Rpg Maker’a Xp tam masz system skryptów bazowany na Ruby i graficzny interfejs.
Spory problem ze wszystkim? Uogólniłeś za bardzo. Programowanie gier to nie jest silna strona Pythona, chociaż i w tej dziedzinie jest wykorzystywany w znanych, komercyjnych grach komputerowych, ale jako język skryptowy. Sama biblioteka standardowa jest bardzo bogata. Zewnętrznych modułów jest mnóstwo i niektóre z nich można uznać za bezkonkurencyjne. Mniej popularny w stosunku do? Python to popularny język programowania.
Z tym się całkowicie nie zgadzam, bo Python jest najczęściej uznawany za ten “fajny” język właśnie. Chyba, że (prawdopodobnie) masz na myśli to, że Quatre050 w Pythonie czy Ruby nie stworzy gry, która będzie światowym bestsellerem. Niezależnie od wybranego języka prawdopodobnie w ciągu kilku najbliższych lat i tak tego celu nie osiągnie, a przynajmniej się szybko nie zniechęci i wymierne korzyści dostrzeże wcześniej