Na początek: Ruby vs Python


(Quatre050) #1

Witam!

Ostatnimi czasy sporo interesuje się programowaniem. Trochę poczytałem w sieci i zachciałem także programować. Jednak nie wiem w czym. Zastanawiałem się nad Ruby i Pythonem jednak jestem otwarty na propozycje. Interesuje mnie:

  1. Dostępność materiałów do nauki-kody źródłowe, tłumaczenie dokumentacji, wsparcie na forach i inne tego typu rzeczy dzięki którym mógłbym efektywnie nauczyć się języka.

  2. Biblioteki i ich dokumentacja-Przyznam się bez bić, że programować chce się nauczyć dla pisania gier. Dlatego pytam, który język ma lepsze/bardziej przystępne biblioteki do gier.

3.Prostota-Czyli który język jest prostszy do nauki(przypominam, że nigdy jeszcze nie programowałem)

To w sumie tyle! Z góry dzięki!

Pozdrawia Quatre050


(Krystian Rosinski) #2

Mogę zasugerować od czego zacząć, jeśli chodzi o Pythona:


(Sawyer47) #3

Wg mnie zdecydowanie Python, zwyczajnie o wiele popularniejszy, Ruby kojarzy mi się głównie z RoR i aplikacjami webowymi, natomiast Python jest w praktyce stosowany do wielu różnych rzeczy. Z drugiej strony raczej średnio zgadzam się z pythonem jako pierwszym językiem programowania w ogóle, ale to już moje zdanie.


(Quatre050) #4

Dzięki wszystkim za pomoc, mam nadzieje, że napiszę coś fajnego:)


(soanvig) #5

W Ruby jest spory problem z bibliotekami graficznymi. W ogóle w stosunku do pythona jest spory problem ze wszystkim, bo to jednak mniej popularny język. Polecam ci go, ale nie będzie łatwo wspiąć się na wyższe szczeble fajności :smiley:


(Rxprojekt) #6

Dla mnie Ruby jest najlepszym językiem. Wystarczy przeglądnąć jedno z for o Ruby, jak Rubyforge... Po za tym jak chcesz robić grę w 2D pobierz se Rpg Maker'a Xp tam masz system skryptów bazowany na Ruby i graficzny interfejs.


(Krystian Rosinski) #7

Spory problem ze wszystkim? Uogólniłeś za bardzo. Programowanie gier to nie jest silna strona Pythona, chociaż i w tej dziedzinie jest wykorzystywany w znanych, komercyjnych grach komputerowych, ale jako język skryptowy. Sama biblioteka standardowa jest bardzo bogata. Zewnętrznych modułów jest mnóstwo i niektóre z nich można uznać za bezkonkurencyjne. Mniej popularny w stosunku do? Python to popularny język programowania.

Z tym się całkowicie nie zgadzam, bo Python jest najczęściej uznawany za ten "fajny" język właśnie. Chyba, że (prawdopodobnie) masz na myśli to, że Quatre050 w Pythonie czy Ruby nie stworzy gry, która będzie światowym bestsellerem. Niezależnie od wybranego języka prawdopodobnie w ciągu kilku najbliższych lat i tak tego celu nie osiągnie, a przynajmniej się szybko nie zniechęci i wymierne korzyści dostrzeże wcześniej :wink:


(Linux_to_syf^^) #8

Zapewne zrozumiałbyś, że wypowiedź nie dotyczy Pythona gdybyś nie interpretował każdego zdania oddzielnie :P.

Dla ludzi, którzy nie lubią wielowątkowości może i fajny ;].


(Krystian Rosinski) #9

Przeczytałem powyższą wypowiedź jeszcze raz. Rzeczywiście źle zinterpretowałem :wink:

8)