Nagrywanie z pianina na komputer

Witam!

Nie umiem :frowning:

Czyli umiem grać na pianinie, umiem grać (i nie tylko) na komputerze, ale nie wiem, jak nagrać to, co gram na pianinie (cyfrowym) na komputer. Jest tam jakieś MIDI, -nie znam się na tym. Są gniazdka OUT, IN, THRU, wyczytałam, że muszę mieć jakieś kabelki. Możecie mi doradzić- jaki to ma być kabel? Może być ten, czy są też jakieś inne?

http://allegro.pl/kabel-konwerter-midi- … 68077.html

I co ze sposobem przesłania informacji? Mam mieć jakiś otwarty program, a dalej? W Necie piszą: używam do tego programu np. Audacity, i to tyle. Niewiele szczegółów.

A zresztą najbardziej w tej chwili mnie interesuje kabelek. A co do programu- ten, czy poradzicie jakiś inny?

Możesz spróbować podpiąć keybord jako mikrofon do komputera. Do keybordu wpinasz się w wyjście słuchawkowe a do komputera w wejście na mikrofon. Z keybordem nie próbowałem ale z radiem działa :smiley:

Nie opowiadaj głupot :smiley: Do podłączenia zewnętrznych źródeł dźwięku służy w kompueterze niebieskie gniazdo LINE-IN

martamu

Jaki to komputer? Czy w obudowie ma trzy gniazda - zielone, różowe i niebieskie? Podaj model pianina - sprawdzimy jakie on ma tam gniazda.

Podaj model tego instrumentu. Większość nowszych instrumentów, powiedzmy tak do 5 lat posiadają możliwość rejestrowania tego co grasz do pliku midi lub nawet eksportu do pliku wav. Poczytaj w instrukacji.

Opcję nagrywania za pomocą mikrofonu odradzam. Będziesz miał gorszą jakość.

Ja mam pianino cyfrowe i nagrywam w taki sposób:

Mam kabel, w którym z jednej strony jest wtyczka MINI JACK stereo i tą wtyczkę wpinam do wejścia LINE IN w komputerze (czyli zazwyczaj oznaczone na niebiesko), a z drugiej strony są dwa wtyki JACK mono, które wpinam do gniazda LINE OUT w pianinie. Oczywiście w Twoim pianinie może być np. jedno gniazdo JACK stereo lub jeszcze jakieś inne rozwiązanie.