Najlepsze środowisko graficzne do Minta

Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie mam zbyt dużego doświadczenia z Linux-em. Pracowałem kiedyś (krótko) na Ubuntu na maszynie wirtualnej, oraz ostatnio na Fedorze na Live USB. Przepraszam więc, za wszystkie głupie pytania, które mogą obrażać umiejętności stałych użytkowników tego systemu ;-).

 

Problem wygląda następująco chciałbym wgrać sobie Linux-a obok Windowsa 10 na moim starszym PC. Na początku zastanawiałem się nad tym, którą dystrybucję wybrać. Kiedyś korzystałem z Ubuntu, więc te distro od razu przyszło mi do głowy. Jednak później zainteresowałem się Fedorą. Moje zainteresowanie wzbudziła, ze względu na to, że jest spadkobiercą Red Hat Linux, o którym wiele dobrego słyszałem. Testowałem więc ją na Live USB, system nawet fajny, odpalił spokojnie, jednak dla mnie osoby przyzwyczajonej do Windows interfejs wydał się trochę nieprzyjazny. Stwierdziłem więc, że na razie odpuszczę sobie korzystanie z kapelusza i przesiądę się na coś bardziej dla newbie. Za namową kolegi (i własną wiedzą) zwróciłem się w stronę Minta. System ten jest podobno znacznie prostszy, a poza tym jego interfejs nawiązuje do Windows. I tutaj rozpoczął się problem.

Które środowisko graficzne będzie najlepsze dla mnie i mojego (słabego) PC? (Kolega korzysta z MATE.)

 

Moja specyfikacja:

Intel Core i5-650

4GB RAM

Radeon 1GB (dokładnie nie pamiętam, ale słaby staroć)

500GB HDD

 

Myślałem o MATE (widziałem u kolegi), zastanowił mnie też Cinnamon, jest ponoć ładniejszy, oraz KDE, ma duże możliwości konfiguracji, jednak boję się, że mój staroć nie będzie go zbyt płynnie obsługiwać. Czytałem jeszcze o Xfce, ale  nie przyglądałem się mu bliżej.

Co polecacie do takiej konfiguracji i moich Windowsowych nawyków?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.