Nakładanie pasty?

Witam,

chciałem zapytać czy trzeba nakładać pastę termoprzewodzącą na procesor Ryzen 5 1600 w wersji BOX z coolerem czy już na tym coolerze jest pasta i na procesor nie trzeba nakładać.
Co jeśli nie skorzystam z oryginalnego coolera tylko np. z tego poniżej czy ten z linku nie ma pasty i trzeba nałożyć na procka?


Wytłumaczcie mi o co z tym chodzi bo jestem zielony :smiley:

Ja zawsze wolę nałożyć swoją pastę bo te fabryczne kamienieją nad wyraz szybko.

2 polubienia

W wersji BOX chłodzenie z reguły ma już nałożoną pastę. Oddzielnie kupowana chłodnica może nie mieć. Mimo wszystko warto jest jednak usunąć firmową pastę i zastosować własną, pewną, oddzielnie kupioną.

[quote=“xXSebastianXx, post:1, topic:531306”]
Co jeśli nie skorzystam z oryginalnego coolera tylko np. z tego poniżej czy ten z linku nie ma pasty i trzeba nałożyć na procka?
[/quote]Ma pastę dołączoną w tubce.

i nakładam na procka tak ?

W przypadku coolera oryginalnego scieram paste fabryczna z niego i nakładam swoja na procka tak ?

Tak! Oczywiście. Chyba, że jej nie ma, to nie ma co usuwać.

Potem jak nie przesadzę z pasta i zamontuje cooler to wszystko się ładnie rozprowadzi?

Zależy od techniki nakładania! https://proline.pl/?n=nakladanie-pasty-termoprzewodzacej-na-procesor-najlepsza-metoda Generalnie tak, rozprowadzi się.

A możesz mi powiedzieć jak to jest z tym montowaniem procka np. Ryzena od AMD naprawdę jest to takie trudne i można uwalić piny w gnieździe ?
Czym najlepiej usuwać starą pastę benzyna ekstrakcyjna, spirytus?

Tak, benzyną ekstrakcyjną. Montaż każdego procesora wymaga precyzji i uwagi. Dobrze jest się przyjrzeć pod światło rzędom pinów na procesorze przed zamontowaniem, czy któryś nie jest skrzywiony. Procesor nie może być wciskany w cokół (nawet najmniejszą siłą!) lecz sam “wpaść” w swoje miejsce.

Czyli jest to takie trudne dla “zielonego” w instrukcji chyba pisze jak włożyć tylko najgorsze jest to ze można piny jakos uwalić :D?