Napęd w laptopie w pewnym momencie przestaje czytać

Cześć!

Mam taki problem z napędem jak w tytule. Próbuje skopiować plik z płyty dvd na komputer. Po włożeniu płyty normalnie mi się wyświetla, wszystkie pliki na płycie się wyświetlają. Jak próbuje skopiować potrzebny plik na początku wszystko jest ok, kopiuje się z dobrą prędkością, pasek się ładuje. Jednak za każdym razem po kilkunastu lub kilkudziesięciu procentach staje w miejscu, prędkość transferu spada do 0 a napęd zaczyna wydawać dźwięki jakby się męczył z płytą. I tak przy każdej próbie.

Jak myślicie co tutaj może być zepsute? Czy dam radę to naprawić samemu w domu? Proszę o jakąś radę bo nie znam się na tym

To raczej problem z samą płytą, nie z napędem.

Dokładnie, uszkodzenie płyty. A płyta nie jest przypadkiem zabrudzona lub - co gorsza - porysowana?

Płyta jest w porządku, ale to raczej nie w niej problem bo z innymi płytami jest podobnie

Czyli może scentrowany laser. Próbowałeś czyścić laser?

Tak właśnie to zrobiłem zgodnie z instrukcjami w internecie (patyczek higieniczny) i dalej to samo

Wnioski z powyższych odpowiedzi?

Biorę piwo/flaszkę idę do sąsiada/kolegi mieszkającego naprzeciwko z przedmiotową płytą i odpalam w jego kompie ( oczywiście ma on nagrywarkę). Coby się tam wydarzyło --> wnioski chyba wyciągniesz sam?

W (prawie) trzeciej dekadzie XXI w. może być ciężko znaleźć sąsiada z napędem. W domu mam sześć kompów i żaden nie ma DVD :wink: Ale sama idea ze wszech miar słuszna.

Hmmm…Ja bym rzekł: ciężko znaleźć sąsiada z aktywną aparaturą.
W domu mam dwa PC i dwa laptopy ( a w piwnicy jeszcze dwa PC) - wszystkie z nagrywarkami DVD.

.

Aparatury nie mam, ale za to dwa gąsiory… :wink:

A wnuka już masz? Nie? To postaraj się o…aparaturę