Napisałem program do liczenia w c++ i chce go przenieść na androida, tylko jak to zrobić?

Witam napisałem program w c++ do liczenia (do liczenia 5s i akordu ). Chciałbym go przenieść na androida tylko nie wiem jak to zrobić.Korzystam z codeblocks czytałem gdzieś jak ktoś poustawiał ten program tak, żeby było można pisać na androida. Czy ktoś wie jak to zrobić podać jakiś szczegółowy poradnik. Zaznaczam, że jestem osobą początkująca w pisaniu programów.

Nie da się tego tak prosto przenieść, wątpię też byś znalazł jakiś poradnik bo co program inaczej taki port będzie się robiło i będzie się opłacało robić w inny sposób, więc nie ma jednej recepty.
Masz co najmniej dwie opcje, albo użyć Android NDK plus np. Qt. Druga opcja to przepisać kod na Java i stworzyć od nowa aplikację dedykowaną na Androida.

1 polubienie

hmm… słyszałem, że jak zna się podstawy c++ do przeniesienie na jave nie jest takie trudne polecacie jakiś program dla początkujących i jakiś poradnik?

Jeśli chcesz pisać na Androida to tylko Android Studio jako IDE.

Dokładnie tak. Zdecydowanie łatwiej będzie napisać od nowa (niż robić to w NDK), pisząc w Javie i przy pomocy Android Studio. Dlaczego? Ponieważ każdy system operacyjny ma jakieś swoje wytyczne dotyczące interfejsu. Inaczej aplikacje wyglądają na Windows Phone, inaczej na Androidzie, inaczej na iPhone, inaczej pod Windowsem stacjonarnym, inaczej pod Linuxem itd. Android pomimo chaosu i dowolności w aplikacjach też ma swoje zasady i elementy interfejsu. Jeśli chcesz, żeby aplikacja była przyjazna i intuicyjna, niestety musisz dostosować się do obowiązujących wytycznych.

Natomiast nie martw się, bo pisanie w Javie nie jest trudniejsze niż pisanie w C++ (składnia jest prawie identyczna). Dlatego jeśli wiesz już jak powinien działać program i masz do niego kod źródłowy (nawet jeśli to C++) to przepisanie go od Javy zajmie tyle co logiczne przeniesienie algorytmu na ten język.

1 polubienie