Naprawa komputerów, laptopów, urządzeń mobilnych w formie umowy na zlecenie/o dzieło

Witam. Mam pytanie, czy aby prowadzić możliwość wykonywania usług serwisowych w/w muszę założyć działalność gospodarczą czy istnieje forma umowy na zlecenie/umowy o dzieło? Nie znam się niestety na przepisach prawnych także prosiłbym o odpowiedź w tym kierunku. Dziękuję i pozdrawiam. :slight_smile:

Nie musisz zakładać działalności, aby świadczyć usługi, jednak jest małe “ale”. Usługi możesz świadczyć tylko po podpisaniu właśnie umowy zlecenia czy o dzieło (jeśli chcesz uniknąć ZUSu). W tym przypadku jesteś tak jakby zatrudniany przez kogoś. Jednak takiej umowy nie podpiszesz z osobą prywatną. Teoretycznie mógłbyś z klientem podpisać umowę o dzieło, ale wyobrażasz sobie podpisywać umowę z np. setką klientów? Natomiast jeśli podpisujesz umowę z jakąś firmą, to ona odprowadza za Ciebie ZUS. Problem natomiast pojawi się w momencie, gdy firma zażyczy sobie fakturę VAT.

@daniel06 a ja proponuję podejść do urzędu, czasy się zmieniły wszystko wyłożą jak się mówi kawę na ławę  :slight_smile:

Bardzo dziękuję za informację. Fakt nie wyobrażam sobie podpisywania umów chociażby właśnie jak wymieniłeś z setką klientów. Aczkolwiek była to powiedzmy “dodatkowa forma” zarobku pieniędzy, więc tych klientów byłoby zdecydowanie mniej (z autopsji średnio 5 klientów miesięcznie).Nie ukrywam, że myślę nad tym aby założyć działalność gospodarczą z zakresu serwisowania w/w urządzeń, lecz jestem uczniem (3 klasa technikum graficznego) i dlatego bardziej by mnie interesowała forma wykonywania usług na zlecenie. Co możesz mi doradzić w tej kwestii?