Naprawa plików VOB za pomocą ffmpeg

Witam

 

Jestem początkujący jeśli chodzi o obsługę programu ffmpeg, a również specyfikę formatów audio i video, kodeków itp.

 

Mam pliki BUP, IFO i VOB, które wzięły się z płyt DVD-Video, a te z kolei są wynikiem przegrywania kaset VHS za pomocą przegrywarki SHARP VRC/DVD Recorder Combination DV-RW360S(B). Gdy otwieram (za pomocą VLC media player) plik VIDEO_TS.IFO, wszystko odtwarza się prawidłowo, wartość całkowitego czasu trwania też jest OK. Gdy natomiast otwieram VTS_01_1.VOB (albo z inną cyfrą na końcu), odtwarza się odpowiedni fragment filmu od początku do końca, ale wyświetlająca się wartość całkowitego czasu jest niezgodna z prawdą. To pewnie jest powodem problemu z importem tych plików do programu montażowego (u mnie Adobe Premiere Elements 4), który najczęściej wczytuje tylko fragmenty zawartości tych plików VOB.

 

Właściwości (poza długością) wideo i audio tych plików są dla każdego takie same i wydają się być OK. Trochę szukałem i kombinowałem, aż w końcu trafiłem na program ffmpeg i polecenie, które prawie rozwiązuje mój problem. Gdy wpiszę komendę (przykładowe ścieżki do plików):

ffmpeg -i "D:\VHS1\VTS_01_1.VOB" -target pal-dvd "D:\VHS1-P\VTS_01_1.vob"

trochę czekam, po czym wyświetla mi się np. takie podsumowanie:

frame=45147 fps=248 q=11.6 Lsize= 1448416kB time=00:30:05.80 bitrate=6570.7kbits/s dup=2 drop=0 speed=9.93x

video:1322842kB audio:98738kB subtitle:0kB other streams:0kB global headers:0kB muxing overhead: 1.887726%

i dostaję plik, który wyświetla już prawidłową długość i importuje się do programu montażowego w całości. Problem tylko w tym, że niektóre z pozostałych właściwości pliku wynikowego są inne niż źródłowego i wynik zajmuje więcej miejsca na dysku. Poniżej strzałki pokazują, które właściwości ulegają zmianie (brak strzałki oznacza, że wartość pozostaje niezmieniona):

 

Obraz-kodek: MPEG-1/2 Video (mpgv)
wymiary: 720x576
szybkość danych: 6116 kb/s –> 9000 kb/s