Podczas gry niespodziewanie wyłączył mi się laptop, po jego powtórnym włączeniu i ładowaniu gry gra wychodzi do pulpitu. Z tego co zweryfikowałem wychodzi ze plik zapisu gry w formacie .sav popsuł się. Czy znacie sposoby naprawy takiego pliku?
Próbowałem:
Przywracania systemu - niestety nie podziałało
We właściwościach pliku nie mam dostępne poprzednich wersji pliku aby przywrócić
Jeśli to jakaś indie gierka to spróbuj skontaktować z developerem - może udzieli pomocy.
Jeśli to jakaś znana gra single, to może jest jakiś edytor sejwów do niej (do czitowania) - możesz spróbować nim czy odczyta sejwa i go zapisze ponownie - ale to nic pewnego.
W innych wypadach pozostaje tylko znalezniecie w necie albo od kogoś sejwa w podobnym momencie lub gra od nowa.
.sav nie jest jakimś zdefiniowanym formatem pliku. To tylko popularnie stosowane rozszerzenie, przez różnych twórców gier i nie ma żadnej korelacji w strukturze danych, między różnymi grami.
Tak jak napisał silvver, jeśli jest edytor do tej konkretnej gry, można spróbować, ale nie liczyłbym na sukces; jeżeli plik jest uszkodzony, to prawdopodobnie edytor też nie da sobie z nim rady.
To jest starsza gra.
Ogólnie wyczytałem, że można edytować te pliki programem np. hex. Jest tam niby jakis sposób co zrobić na rededit ale nie za bardzo go rozumiem
Strasznie tajna jest „ta gra”.
Co do obróbki hexedytorem - owszem, można, ale trzeba wiedzieć co, gdzie i po co. Tak jak napisałem: jeśli plik jest uszkodzony, to szanse na jego naprawę są minimalne, nawet przy dokładnej znajomości struktury pliku (a jeśli save’y są kompresowane/pakowane, to już całkiem kaplica). Hex edit się stosuje głównie do „modowania” save’ów, np. zmiany ilości surowców lub pieniędzy, zmiany współczynników, czasem do edycji map lub jednostek w strategiach czy RPG-ach. Można też niekiedy poprawiać błędy gracza, jak spaprana misja lub samej gry, np. dziwne zachowania NPC-ów, itp. Tylko że do tego plik musi się poprawnie wczytywać.