Naprawa uszkodzonych sektorów na dysku & diagnostyka S.M.A.R.T

Witam,

Otrzymałem ostatnio od znajomego dysk 1,5 TB, jednak dysk działał dosyć niestabilnie więc postanowiłem przeskanować go w poszukiwaniu bad sectorów. Okazało się, że dysk był w opłakanym stanie więc postanowiłem coś z tym zrobić, ponieważ nie słychać żadnego charakterystycznego “cykania” z wnętrza dysku, które by wskazywało na uszkodzenie fizyczne. Dysk próbuję ratować właśnie programem HDD Regenerator ( wyniki załączam w załączniku wraz z diagnostyką S.M.A.R.T z innego programu). Mam jednak kilka pytań, ponieważ chciałbym uzupełnić moją wiedzę.

  1. Czy program ten może przywrócić uszkodzone sektory do pełnej sprawności?
  2. Czy może ktoś zdiagnozować dla mnie diagnostykę S.M.A.R.T tego dysku? ( PS. Tak, zapoznałem się z informacjami z internetu i wiem co oznaczają poszczególne pojęcia, ale nie mam doświadczenia jako takiego jakie wartości RAW są faktycznie dobre i czy dysk nie nadaje się już tylko na złomowanie)

ad. 1 Nie jest.
ad. 2 Dysk pewnie jeszcze pożyje, ale nie stawiałbym na nim systemy, ani nie przeznaczał na przechowywanie ważnych danych. No i ważne jest monitorowanie jego stanu. Jeśli się okaże że parametry zaczynają się pogarszać, wówczas pora pożegnać się z dyskiem.

Aby się jeszcze o ten dysk starać po pierwsze usuń wszystkie partycje na nim zawarte. Zrobisz to na przykład programem Gparted. W kolejnym kroku polecam program o nazwie Vivard i opcje erase whole drive. Spowoduje to wyzerowanie dysku, co daje nadzieje na to, że dysk się poprawi. Z HDD regeneratorem jakiś super doświadczeń nie mam, ale są do tych operacji inne programy na przykład Vivard, MHDD. Trzeba próbować nie powiedziane, że dysk będzie super stabilny, ale należy próbować go ratować.