"Naruszenie ochrony pamięci" Podczas instalacji serwera gry

(Barteek 967) #1

Witam, ostatnio zainstalowałem sobie system debian w programie virtualbox i według

zainstalowałem serwer do gry Minecraft, następnie chciałem tym samym sposobem uruchomić serwer do gry SAMP( GTA SA multiplayer), przesłałem pliki programem Filezilla, nadałem uprawnienia do "wykonywania przez właściciela" w programie midnight commander i gdy próbuję uruchomić serwer poleceniem "./samp03svr" wychodzi błąd "Naruszenie ochrony pamięci". Oczywiście działam na koncie root'a. Może mi ktoś napisać co robię źle ? Od razu piszę, że dopiero uczę się obsługi debiana. Z góry dziękuję za pomoc :slight_smile:

(system) #2

Jak stawiasz serwer i wysyłasz go na świat to przydało by się zabezpieczyć.

Masz w systemie kernel dystrybucyjny, czy własnoręcznie kompilowany?

(Barteek 967) #3

Tak jak napisałem nie znam się zbytnio na linux'ie, jedynie co wgrywałem to programy z tego poradnika, dodam że pracuję w trybie tekstowym przez program PuTTY.

(system) #4

No to czytaj o podstawach, wiem też kiedyś nie chciało mi się tych "głupot" czytać, ale cóż w końcu się zawziąłem, i jakoś potrafię zabezpieczyć serwer. Linux się odmienia przez przypadki, np. nie Linuxowi , tylko Linuksowi. A tak w ogóle to Ty zamierzasz otworzyć jakiś serwer publiczny, czy prywatny, pytam się bo wiem z własnego doświadczenia że łatwo zrobić na publicznych przepełnienie bufora na takowych serwerach. Po za tym ten link który dałeś jest do postawienia minecrafta. Po za tym zobacz komendą uname -r jaki masz kernel.

Ale domyślam się że standardowy.

(Barteek 967) #5