NAS domena ovh

Witam,

Na samym początku zaznaczę ze jestem bardzo zielony w tej kwestii.

Mam następująca sytuacje:

WP jest zainstalowany i uruchomiony na NAS’ie.
Mam wykupiona domenę na http://www.ovh.pl

Byłbym wdzięczny za podpowiedz jak przypisać domene do WP na NAS’ie. Co muszę krok po kroku zrobić aby po wpisaniu adresu domeny wywoływany była strona WP z NAS’a?

Z góry dziękuję za pomoc.

  1. Musisz mieć publiczny stały adres IP (ze zmiennym da się zrobić, ale to robi się inaczej i wymaga dodatkowych rzeczy)
  2. Otworzyć porty na routerze/firewallu
  3. Przekierować porty na routerze/firewallu na nas
  4. Skonfigurować strefę na serwerze DNS ovh - czyli ustawić rekord A na Twój adres IP

Kolejna kwestia jest taka czy NAS nadaje się do tego. Są hostingi po 4zł/mc nie lepiej tam trzymać stronę? Brak prądu to niedziałająca strona, dodatkowo wystawiasz NAS do sieci publicznej, a zazwyczaj na NASie trzyma się backup ważnych plików, ja bym nie chciał aby wrażliwe pliki wyciekły bo szkoda było mi 4zł/mc.

Hej,

Dzięki za szybka odpowiedz. Temat wp na nas to bardziej jako ciekawostkę
jak to zrobić traktuje. Odnośnie pkt. 1-3 to wszytko spełnione jest.
Mógłbyś dokładniej opisać pkt 4 jak to wykonać bo to wlasnie tu polecam z
moja wiedza.

Dzieki za podpowiedz i miłych świat

napisał(a):

Nie wiem jak to wygląda dokładnie w panelu ovh, ale na 100% do domeny dostajesz darmowe DNSy od ovh. Logujesz się do panelu wybierasz domenę, następnie przechodzisz do zakładki strefa DNS i ją aktywujesz, później dodajesz rekord A podając adres IP - nie wiem jak to dokładnie wygląda bo nigdy tego tam nie robiłem, jak podrzucisz screeny to mogę podpowiedzieć co gdzie i jak.
Druga rzecz do zrobienia to ustawienie serwerów DNS domeny - następna zakładka, musisz ustawić te z OVH, prawdopodobnie ich adresy będziesz miał po stworzeniu/aktywacji strefy dns.

Hej,

Na poczatku chcialem Ci podziekowac za pomoc, nie dosc ze w swieta to bardzo szybko i z wyrozumialoscia.