Naturalne krawędzie po wycięciu postaci


(el polaco) #1

Witam

Wycinam postacie w Photoshopie ze zdjęć. Robię to na różne sposoby, za pomocą różdżki lub po prostu gumkuję tło wokół nich.

Co zrobić aby tak wycięte postacie po wklejeniu na inne tło nie odcinały się od niego (chodzi mi głównie o krawędzie tych postaci)??


(pebal) #2
  1. Oryginalny obraz powiększ minimum czterokrotnie.

  2. Wytnij postać.

  3. Zmniejsz obrobiony obraz do pierwotnego rozmiaru.

Im lepszy algorytm zastosujesz do wykonania powiększenia (ostre kontury, mało zniekształceń), tym łatwiej będzie Ci usuwać tło przy pomocy różdżki.


(el polaco) #3

Nie o to mi chodziło. Wiem jak wycinać postacie. Jak zrobić żeby wkomponowały się w nowe tło?? (krzywe itp to wiem) chodzi mi o krawędzie. Żeby ten obszar gdzie stykają się dwa obrazy wyglądał naturalnie.

Btw lepsze efekty wycięcia tzn gładsze krawędzie uzyskuję się wygumkowując niepotrzebne tło wokół postaci. Różdżka tworzy w 99% przypadków poszarpane krawędzie.


(grandpajanek) #4

Sorry,że się wcinam bo mam PSP a nie PS ale ja przy wycinaniu stosuję lasso (narzędzie zaznaczenia) i ustawiam feather (wtopienie) na 2 lub 3.Po wycięciu i wklejeniu na tło krawędzie wygładzam pędzlem Soften.W PS powinny być odpowiednie opcje.


(pebal) #5

Nienaturalnie jest wtedy, gdy:

  1. Krawędzie są zbyt ostre (duży aliasing).

  2. Na krawędziach widoczny jest efekt poświaty (pozostałość antyaliasingu oryginalnego tła) .

  3. Oświetlenie nowego tła nie pasuje do oświetlenia wklejanego elementu.

Pierwszego efektu można się pozbyć usuwając oryginalne tło po powiększeniu obrazu.

Występowanie drugiego efektu jest ściśle zależne od jakości "cięcia" - niedokładne pozostawi efekt poświaty.

Z trzecim efektem raczej nie da się nic zrobić, trzeba dopasować dobre tło.

Tutaj bym tak nie generalizował.

Wszystko zależy od tego jakiej jakości jest oryginalny obraz, jakim algorytmem został powiększony i jaką czułość ustawia się dla narzędzia różdżki.


(Bugjo3) #6

Spróbuj zaznaczyć postać, zwiększyć wtapianie i smużenie, zaznaczyć odwrotność i wykasować. Powinno pomóc.


(Phobos64) #7

Proponuję opanować to - viewtopic.php?t=81856, (wersja flash) wycinanie lassem czy różdżką jest strasznie nieprofesjonalne :slight_smile:


(el polaco) #8

No nie wiem czy piórem jest łatwiej wyciąć skomplikowane kształty. Według mnie nie liczy się jak to zrobiłem ale liczy się efekt. Aczkolwiek będę starał się opanować metodę wycinania piórem.


(Phobos64) #9

Ja nie mówię, że łatwiej :wink: Na początku na pewno wydaje się to trudne, ale efekt zawsze będzie lepszy. Co do sposobu prezentowanego na filmiku jest on troszkę dziwny (pominę szczegół, że wycięcie koła zrobiłbym przy pomocy zaznaczenia okrągłego, albo na podstawie kształtu koła). Ja znam dwa inne.

Pierwszy - obrysowujemy "na żywca" wszystko czyli od razu jedziemy po krawędziach piórkiem, tam gdzie są krzywizny od razu przeciągamy krzywą ew poprawiając jej kształt z controlem.

Sposób drugi, wolniejszy - stawiamy węzły w strategicznych miejscach zamykając krzywą, potem zmieniamy narzędzie na konwersję punktów i poprawiamy ich położenie i kształt krzywej. W razie konieczności dodając kolejne węzły (prawy klawisz myszy).

Widziałem też specjalny plugin do PSa (Fluid Mask), który zaznacza dany kształt czy postać na podstawie kolorów i robi to naprawdę nieźle, tyle, że ustawienie parametrów dla danego zdjęcia zajmuje więcej czasu niż wprawnemu grafikowi wycięcie tego ręcznie :wink: