Nauka informatyki - podstawy

Wiem, że już sam tytuł powoduje, że nie macie ochoty wchodzić w ten wątek i odpowiadać, ale proszę o przeczytanie tego co mam do powiedzenia. Przeszukałem już wiele wątków o podobnej tematyce, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

Masz chęci i próbujesz to na pewno coś znajdziesz jak nie tu to gdzieś indziej.

Koledzy coś ci podpowiedzą…ja tylko jestem stolarzem pomogę jak byś chciał coś wyciąć z drewna,skleić,zamalować itp.

Samemu wiedzy ogólnej raczej się nie nauczysz. Ew. możesz poszukać jakiś podręczników do technikum itd.

Moim zdaniem najlepiej będzie szukać informacji dla danego zagadnienia (np. żywotność dysków, budowa procesora itd.) Po pewnym czasie będziesz mieć już podstawową wiedzę z paru zagadnień. Jednak praktyka w tym zawodzie to podstawa.

Czyli uważasz, że powinienem wybrać podręczniki (jeśli w ogóle ) obowiązujące w technikach? Co rozumiesz przez tę praktykę? 

Grzebanie w komputerach, systemach itd. Zależy czego konkretnie chcesz się nauczyć. Bo “informatyka” to wszystko a zarazem nic. Zakres jest tak szeroki że jedna osoba nie jest w stanie pojąć wszystkiego, dlatego najlepiej jest jakoś sprecyzować sobie daną dziedzinę jak swoją własną i tego się uczyć. 

Jeśli chodzi o same podstawy podstaw to nie wiele mogę doradzić. Mnie tego nauczyli w szkole (stąd propozycja podręczników które są dość dobrze napisane) więc nie wiem jak przyswoić tą wiedzę na własną rękę. Jednak 90% tego co teraz umiem to kwestia własnego doświadczenia i trochę teorii.

Zacznij od tego że z książki się obsługi i zasady działania komputera nie nauczysz. Wszystko jest w sieci - naucz się szukać :wink:

@drobok Chyba nie widziałeś książek do pierwszej klasy technikum. Tam są zadania typu: Zmień rozmiar okna na kilkanaście sposobów, to samo z dostaniem się w jakieś miejsce (np. menadżer urządzeń) itp. :wink: