Nauka na własną ręke

(Crissr) #1

Witam,

Jestem studentem logistyki, ale również interesuję się informatyką. Nie chcę zmieniać kierunku studiów ani zaczynać nowego, wydaje mi się to zbędne. 

Chciałbym mimo to spróbować sił również w programowaniu czy webmasteringu, mam więc kilka pytań:

1. Czy nauka Javy, PHP itd., jest do ogarnięcia samemu od zera?

2. Orientujecie się czy korepetycje w tym kierunku są warte uwagi? 

3. Wasze nastawienie do tego pomysłu? Czy warte jest to zachodu?

4. Jak długo trwa nauka? Wiem, że czas to pojęcie względne ale mam na myśli np. rok, również słyszałem, że informatyk uczy się całe życie, ale mam na myśli napisanie jakiś średniozaawansowanych stron. 

Dodam że, chcę się uczyć tego aby dorabiać sobie wykonywaniem wszelakiego rodzaju projektów, skąd kolejna seria moich pytań:

1. Czy dużo jest zleceń do wykonania?

2. Czy poświęcając sporo czasu można dorobić się większych pieniędzy? (4-5h dziennie, większe pieniądze 3000zł/miesiąc)

Więcej pytań jak mnie naleci :slight_smile:

Pozdrawiam i oczekuje wyczerpujących odpowiedzi.

(Jusko) #2
  1. Tak, aczkolwiek trzeba nadążać za zmianami - nic nie stoi w miejscu. Szybciej ogarniesz webmasterkę, to na pewno - choćby weekend z HTML oraz CSS i już klepiesz statyczne WWW (bez ściemy)

1. To zależy - czasem lepiej jak ktoś bezpośrednio pomoże, ale da radę obejśc się bez tego. Wystarczy znaleźć dobre i przyjazne początkującemu forum

1. Jeśli chodzi o to, czy to warte jest zachodu, to musisz sam odpowiedzieć sobie na pytanie: czy widzisz w tym sens i przydatność dla Ciebie? Ogólnie dziedziny związane z programowaniem są bardzo rozległe i nie da się tu pływać z doskoku, to zawód sam w sobie. Jeśli masz w tym wszystkim plan dla siebie - warto. Jeśli to klepanie kodu tak tylko z ciekawości i bez potrzeby, to przemyślałbym to raz jeszcze czy warto poświęcać czas