Nauka programowania w Delphi- od czego zacząć?

Witam! Chciałby się nauczyć pisać programy w Delphi. Z programowaniem aplikacji nie miałem do czynienia więc nic nie umiem. Od czego zacząć? Jaką książkę polecacie do nauki tego języka? (wolał bym książkę nie kurs internetowy ze względu na wygodniejszy sposób czytania)

A może polecacie jakiś inny język (programistyczny :D) ?

Z góry dziękuję!

Delphi… Ja bym się w to nie pchał, strata czasu. Nawet jeśli chce się robić tylko aplikacje okienkowe pod Windows to są lepsze języki do wyboru.

Jestem elektronikiem a nie informatykiem i ja uczyłem się Delphi z tego kursu:

http://4programmers.net/Delphi/Kompendium

Możesz przejrzeć książkę on-line i ewnelutalnie zakupić jak Ci się spodoba.

Na ile pamiętam nie tak dawno na tym forum ktoś, ostrzegał przed ludźmi który jak czegoś nie umieją to uważają to za niedobre? Pamiętasz kto to był?

Dla programów okienkowych pod windows nic lepszego niż Delphi nie znajdziesz. Projektowanie formatek o wiele lepsze niż pod QT czy Visual. Bardzo łatwo tworzą się własne komponenty. Bardzo szybko się kompiluje - ważne dopiero przy większych projektach.

Jak na razie wymieniłeś wszystkie cechy platformy .NET, która ma też większe wsparcie, większe szanse na rozwój i jest bardziej popularna (wg TIOBE).

Delphi ciągle traci na popularności i raczej nic poważnego już w nim nie powstaje. No i nie zapominajmy gdzie i nad czym pracuje teraz twórca Delphi :slight_smile:

Tak a propos, delphi podtrzymuje .NET więc mam możliwość porównania technologii na jednej formatce.