Nauka programowania w polskich szkołach

Nie jestem programistą ale ogólne teoretyczne podstawy znam, a klasa dzieciaka kolegi miała w szkole programowanie w C++… Tragedia. Nic nie rozumieją. Nikt z ich klasy też nie rozumie. Nauczyciel nie potrafi wytłumaczyć. Moim zdaniem uczenie dzieci programowania obiektowego w C++ to gwóźdź do trumny dla ich chęci do nauki programowania. Python także wcale taki przyjazny nie jest.
A programy typu Scratch to raczej takie…dziwne. Moim zdaniem programowanie powinno być programowaniem a nie jakimś udziwnianiem, Powinno się dzieci uczyć programowania w jakimś języku który nie jest obiektowy (sam nie pofrafię zrozumieć o co w tym chodzi i podejrzewam że wspomniany nauczyciel także niespecjalnie rozumie :slight_smile: )
Może coś w stylu starego dobrego BASIC`a tylko najlepiej po polsku, np.

Po prostu:
JEŚLI klawisz=ENTER to zrób to jeśli nie to WRÓĆ do Po prostu
JEŚLI WPISANO „cześć” do zmiennej tekst to DRUKUJ „Witaj uczniu”
JEŚLI WPISANO „k*rwa” do zmiennej tekst to DRUKUJ „Nie bluźnij, uczniu”
JEŚLI klawisz=ESCAPE to:
ODLICZAJ czas od 3 do 1
DRUKUJ czas
KONIEC ODLICZANIA
ZAKOŃCZ

Zaczynając od najłatwiejszego po najtrudniejsze, te dylematy wyglądają tak:

  1. Czy uczyć programowania?
  2. Czy uczyć języka programowania, który się przyda?
  3. Czy uczyć programowania w języku, który się przyda?

Szkoła podstawowa i nieprofilowane liceum, nie są miejscem na punkty 2 i 3, o ile nie chcemy zohydzić życia humanistom. Moim zdaniem, czyli kogoś kto zawodowo nie zajmuje się programowaniem, a kogo przeczołgano przez różne filozofie w różnych szkołach. :wink:

Problemem nie jest język, problemem jest to, że ktoś próbuje nauczyć dzieciaki programowania obiektowego na dzień dobry i jak mniemam robi misz masz z jakiegoś kursu.

Po prostu:
JEŚLI klawisz=ENTER to zrób to jeśli nie to WRÓĆ do Po prostu
JEŚLI WPISANO „cześć” do zmiennej tekst to DRUKUJ „Witaj uczniu”
JEŚLI WPISANO „k*rwa” do zmiennej tekst to DRUKUJ „Nie bluźnij, uczniu”