Nawigacja w smartfonie bez karty sim, bez internetu

Nie znam się za bardzo na smartfonach, ale chodzi mi o to czy można wykorzystać uszkodzony smartfon z androidem jako nawigację. Czy GPS bez karty SIM normalnie działa? Jaką aplikację z mapą Polski polecacie?

GPS nie wymaga danych (wifi ani komórkowych) ale złapanie fixa - pozycji - może zająć kilka minut. Z aplikacji - OsmAnd działa offline i jest całkiem niezły w nawigacji. Wersja darmowa pozwala na ściągnięcie kilku map (licząc aktualizacje).

Korzystałem offline z Magic Earth, HERE WeGo i MAPS ME (w PL i za granicą). Mimo braku dostępu do Internetu karta SIM była w telefonie.

Mapy google na andku mają opcję offline.
GPS działa normalnie bez sim.

Ale potrzebują internetu raz na jakiś czas żeby się odświeżyć. Mało wygodne. I nawigacja działa przeciętnie bez wsparcia ze strony chmury Google.

Raz na jakiś czas można zaktualizować na wi-fi.
Nie wiem jednak jak to w praktyce działa, nie miałem potrzeby działać offline.

Niby co 30 dni trzeba odświeżać i chyba najbardziej utrudnia okrąg jaki można zapisać offline.

Co jeśli się nie odświeży przez te 30 dni? Nie włączy się?

Tak, będzie “nieaktualna”.

A jak zmienię datę w telefonie to się uruchomi?

Tylko po co się tak męczyć skoro są działające offline lepsze alternatywy? :wink:

1 polubienie

https://f-droid.org/en/packages/net.osmand.plus/
To ściągać? Wersja 3.4.0? Dlaczego na oficjalnej stronie jest 3.3.8?

Ja polecam akurat tą, w razie czego @CezarJuliusz podał kilka innych propozycji.

Zainstalowałem te aplikacje + jeszcze inne, działają ale mam problem z pobraniem mapy.
Wie ktoś jak ściągnąć mapy nie przez te aplikacje, a przez komputer i potem wrzucić na kartę micro sd do odpowiedniego folderu aby to działało?
Na przykład taki OsmAnd wyliczył mi, że mapa województwa będzie się ściągać 17 godzin mimo, że to tylko 150 MB. Potrzebowałbym całą mapę Polski.

1 polubienie

Najlepiej po prostu podłączyć się do szybkiego wifi i ściągnąć przez aplikację.