Need For Speed Pro Street - dyskusja

nfspsot4.png

" Pro Street " będzie to już 19 odsłona kultowej gry wyścigowej.

EA Sports oficjalnie zapowiada Need for Speed ProStreet. ProStreet to najnowsza z serii gier NFS, powstaje ona w kanadyjskim oddziale EA Black Box. Nie ma osoby na świecie, która nie znała by choć jednej części NFS. Ma ona fanów na całym globie i jest jedną z najlepszych gier wyścigowych. W ProStreet budujemy samochody od podstaw, tuningujemy je, a potem ścigamy się nimi w niezwykłych wyścigach ulicznych. To ostateczna drogowa rozgrywka, wywołująca niepohamowane dreszcze emocji - powiedział producent Larry LaPierre. Najnowsze Need for Speed ma zaskoczyć wszystkich niezwykle realistyczną grafiką. Została też usprawniona technologia Autosculpt, za pomocą której projektujemy i tuningujemy swoje auta. Charakterystyczną cechą ProStreet będą wgniecenia, smugi i rysy, które będą zostawały na karoserii naszego samochodu po każdym wypadku czy przytarciu o coś. Sztuczna inteligencja naszych przeciwników też powinna zaskoczyć, ponieważ mają oni być bardziej agresywni podczas jazdy i trudniejsi do pokonania. NFS będzie oferować także rewolucyjny tryb rozgrywki online, który ma zaskoczyć graczy i polepszyć zabawę przez sieć. Need for Speed ProStreet ma wyjść na konsolę: Xbox 360, PlayStation 3 , Nintendo Wii, PlayStation2, Nintendo DS, PSP, a także na PC i telefony komórkowe.

Grafika.

Samochody zostaną zaprojektowane w sposób bardziej foto-realistyczny, niż w przypadku Carbona. Każdy model samochodu będzie miał od 15 tysięcy do 20 tysięcy polygonów. Autorzy dużą wagę przykładają do efektu dymu, który powstaje dzięki zastosowaniu Shader Model 3.0.

Jeśli chodzi o wymagania, to będą one znacznie większe, nie tylko od tych z Carbona, ale i od każdej gry wyścigowej, jaka wyszła do tej pory na PC (mam nadzieje, ta informacja wyszła przed tym, jak Dirt pojawił się na PC).

Lokacje.

Trasy w NFS istnieją naprawdę. EA zebrało wiele materiałów na temat wyglądu tras (zdjęcia), aby móc odwzorować je tak bardzo realistycznie, jak to tylko możliwe. Jako gracz, dane Ci będzie podróżować po całym świecie, aby brać udział w wyścigach. Każde zawody są przygotowywane przez inną organizację, więc każdy wyścig będzie miał inny “styl” (inna muzyka, itp.).

Muzyka.

Stroną audio zajmie się między innymi Junkie XL, którego EA zwerbowało do nagrania kilku kawałków. Poza nim, będzie oczywiście więcej artystów, którzy przygotują swoje utwory, w róznych stylach.

Tryby gry.

Dostępne będą cztery tryby: GRIP, Drift, Drag i Speed Challenge. Do każdego typu wyścigu, będziesz mógł/musiał dostosować swój samochód, tak aby jego ustawienia był optymalnie dla tego typu wyścigu. GRIP to tradycyjny wyścig na określoną liczbę okrążeń. Drift będzie rozwiązany nieco inaczej niż w NFS Carbon, ze względu na nową fizykę jazdy. Dodatkowo, będą dostępne “pomoce”, które mają na celu wpierać gracza podczas sterowania oraz zadbają o to, aby nie wypadł z trasy. Jeśli wyłączysz wszystkie pomoce, gra będzie o wiele bardziej realistyczna. Jeśli chodzi o tryb Drag, to póki co nie ma żadnych informacji jak to będzie wyglądało. Na koniec zostaje nowy tryb, zwany “Speed Challenge”. Na czym będzie on polegał?? Po prostu dana będzie długa trasa, z niewielką ilością zakrętów, na której będzie można wycisnąć ile się da, ze swojego samochodu. Niby nic specjalnego, jednak utrudnienie będzie miało miejsce wtedy, kiedy zaczniemy takim rozpędzonym na maxa samochodem sterować (skręcać) - trzeba będzie uważać, aby nie wypaść z trasy.

Sterowanie.

Gracz będzie miał możliwość WŁączenia lub WYłączenia “pomocy”. Po WYłączeniu, sterowanie samochodem nie będzie łatwe, ze względu na nową fizykę jazdy, także możesz zapomnieć, że będziesz mógł sunąć samochodem jak przecinak po trasie, nie zważając na nic - tak jak to było w kilku ostatnich częściach NFS. Ale jeśli bardziej odpowiada ci styl jazdy z poprzednich części i lubisz po prostu grę arcade - WŁączasz “pomoc”. NFS ProStreet będzie grą balansującą między symulacją a arcade.

Samochody.

Jak to zwykle bywa w grach z serii NFS, gracz będzie miał do dyspozycji sporo markowych aut, których będzie więcej niż w każdej poprzedniej części NFS.

Około 26 producentów (nie wiadomo ile konkretnie modeli wyjdzie od każdego), z czego około 8 modeli to super-samochody, jeśli jednak nie lubisz tego typu aut, możesz wybrać coś z niższej klasy i odpowiednio stuningować, tak, abyś miał jakiekolwiek szanse z lepszymi furami.

Zniszczenia.

W grze trzeba będzie uważać, aby nie zniszczyć samochodu, ponieważ naprawa będzie kosztowna i może dojść do tego, że nie starczy kasy na naprawę poszczególnych części. Tym razem, zniszczenia to coś więcej, niż tylko zadraśnięcia na karoserii, tym razem będziesz mógł zniszczyć swój samochód doszczętnie, tak że nie dasz rady dokończyć wyścigu. Odpadające koła, potłuczone szyby, maski latające w powietrzu… W zależności od materiału z jakiego dana część jest wykonana (metal, szkło, włókno węglowe), może się on porysować albo pęknąć. System zniszczeń bazuje na obliczeniach “w locie”, tak więc nie zawsze zniszczenie będzie wyglądać tak samo, samochód zostanie uszkodzony bazując na wielu parametrach, które nastąpią podczas kolizji z czymkolwiek. Każde uszkodzenie będzie miało wpływ na wydajność jazdy. Im bardziej rozwalisz samochód - tym wolniej będziesz jechał.

Tuning.

Autosculpt, znany z NFS Carbon, będzie nadal dostępny, ale tym razem twórcy obiecują o wiele bardziej rozbudowaną wersję, która ma obejmować niemal każdą część samochodu. I co najciekawsze - tuning wizualny będzie miał wpływ na wydajność naszego samochodu! Więc tym razem należy pomyśleć, jaką część zastosować, jaka będzie miała najlepszy wpływ na osiągi, ponieważ dzięki nowemu silnikowi odpowiedzialnemu za fizykę, każda modyfikacja będzie miała swój udział w osiągach auta. Tym razem nie będzie chodziło tylko o wygląd. I właśnie z tego względu EA postanowiło, że gracz będzie miał do swojej dyspozycji… tunel aerodynamiczny, w którym będzie mógł przetestować wpływ zastosowanych części na osiągi i wyciągnąć odpowiednie wnioski, odnośnie przydatności danych części. To tyle na temat tuningu wizualnego.

Idziemy dalej - tuning mechaniczny. Ten aspekt również został rozbudowany. Aby rozszerzyć dostępność i sprawić aby każdy mógł bez problemu wprowadzać własne modyfikacje, EA zastosowało nowy pomysł, oparty na warstwach. Na czym to polega?? Pierwsza warstwa będzie przeznaczona dla tych, którzy nie interesują się zbytnio grzebaniem w aucie, dla nich przygotowany będzie zestaw “paczek” z upgrade’ami - coś jak w NFS Underground, po prostu jedno klikniecie - i dana część zainstalowana/stuningowana. Natomiast dla ludzi, którzy chcą mieć kontrolę nad każdą instalowaną/modyfikowaną częścią, stoi otworem masa możliwości. Można zmieniać prawie wszystko - poszczególne części w silniku, hamulcach, kołach. Jest ponad 90 oddzielnych części i 30 możliwości do tuningu. Możesz budować samochód z wielu części, i każda z nich, w rózny sposób będzie miała wpływ na osiągi twojego samochodu. Podobnie jak w NFS Underground, będziesz mógł przetestować samochod na teście “DYNO”.

W związku z olbrzymią możliwością ingerowania, przerabiania i instalowania części, EA wprowadziło kolejną nowinkę, zwaną “blue prints”, mówiąc po polskiemu - projekt. Dzięki temu, nie będziesz musiał budować każdej części odrazu, tylko nagrać swoje kombinacje tuningu jako projekt. Możesz stworzyć idealną kombinację części, i tylko wtedy kiedy zastosujesz projekt na swoim samochodzie, będzie on zrealizowany.

Video z nagrywania dźwięków silnika:

http://www.gamevideos.com/video/id/12107

10 minut wywiadu (video) z jednym z twórców nowego NFS, Mattem Little:

http://www.gamevideos.com/video/id/12159

Jeśli dobrze zrozumiałem, to ekipa z EA bujnęła się w świat i będą robić trasy zgodne z rzeczywistością, czyli odwzorują w grze tory, jakie naprawdę istnieją. Coś tam mówił o jakimś torze w Japonii, że jesli ktoś tam był, to grając w ProStreet będzie się czuł “znajomo”. Przynajmniej tyle zrozumiałem, choć moje zdolności operowania językiem angielskim są przeciętne

Kolejny wywiad, tym razem z Hanno Lemke:

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3160099

5 artykułów z serii “5 dni z NFS:PS”

http://www.1up.com/do/minisite?cId=3159995

Nowa “nidforspedowa” panienka… Krystal Forscutt…

http://www.nfsplanet.com/nfsps_forscutt.php?lang=eng

http://www.mFoto.pl/uploads/1326/_3a91a.jpg

http://www.mFoto.pl/uploads/1326/_fa3fd.jpg

…i jej koleżanka… Sayoko Ohashi:

http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … i/0004.jpg

http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … i/0002.jpg

http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … t/0006.jpg

http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … i/0003.jpg

Obie będa dawały sygnał do startu.

Kilka screenów (concept):

http://img107.imageshack.us/img107/5545 … eptet3.jpg

http://img102.imageshack.us/img102/567/ … pt2je8.jpg

Nieoficjalna okładka:

http://www.mfoto.pl/uploads/1326/_2f0a3.jpg

Odnośnie samochodów:

Podobno ma być ich ponad 50.

Oficjalna (niepełna) lista samochodów NFS Pro Street:

2001 Acura Integra Type R

2007 Acura RSX

2004 Aston Martin DB9

2005 Aston Martin DBR9

2006 Audi RS4

2001 BMW M3

2008 BMW M3

XXXX Bugatti XXXXXX*

1966 Chevrolet Camaro SS

1970 Chevrolet Chevelle SS

2007 Chevrolet Corvette Z06

1970 Dodge Challenger

2006 Dodge Challenger Concept

2006 Dodge Charger

1969 Dodge Charger R/T

2006 Dodge Viper SRT10

2005 Ford Mustang GT

1992 Ford Escort Cosworth RS

1967 Ford Shelby GT-500

1995 Honda Civic Hatchback

1998 Honda Integra

2000 Honda Integra Type-R

2002 Honda NSX*

2006 Koenigsegg CCX

2003 Lamborghini Gallardo

2008 Lamborghini Gallardo Superleggera

2002 Lamborghini Murciélago

XXXX Lancia XXXXXXX*

2006 Lexus IS350

2006 Lotus Elise

1996 Mazda RX-7

2005 Mazda RX-8

2007 Mazdaspeed3

2007 Mazdaspeed3 Sedan

1999 Mitsubishi Eclipse GSX

2006 Mitsubishi Lancer EVO IX MR

2008 Mitsubish Lancer EVO X

1989 Nissan 240 SX (S13)

2006 Nissan 350 Z

2005 Nissan GT-R PROTO

1999 Nissan Skyline R34

2000 Nissan Silvia S15

2005 Pagani Zonda F

1971 Plymouth Hemi Cuda

1968 Plymouth Road Runner

1965 Pontiac GTO

2005 Pontiac GTO

2006 Porsche 911 (997 Gen) Turbo

XXXX Porsche Carrera XXXXX*

1986 Toyota Corolla Trueno

1993 - 2002 Toyota Supra

2004 Volkswagen Golf GTI

1998 Toyota Supra

2006 Volkswagen R32

1967 Chevrolet Camaro SS

2006 Porsche Cayman S

2006 Nissan 350 Z

1969 Dodge Charger

2006 Honda Civic Si

2003 Infiniti G35

2002 Nissan Silvia (S15)

Auta oznaczone gwiazdką mają nie pełne informację dotyczące modelu/roku produkcji bądź innych takich informacji

Jak wam gra chodzi? Podoba wam sie? Moim zdaniem gra jest świetna. : ]

A moim zdaniem to kolejny raz “odgrzewany kotlet” tylko tym razem z nową panierką.

Po drugie chyba masz za dużo wolnego czasu lub bardzo ci się nudzi zakładając taki temat.

:stuck_out_tongue:

Firma EA kiedyś robiła dobre gry… niestety po czasie sukcesów popadła w znane choróbsko które drążyło i inne firmy… kolejne tasiemcowe serie (głównie seria Live Sports oraz Need4SPD) poza kilkoma szlifami (głównie grafiki) nie wnosiły żadnych rewolucji o których przy każdej premierze słyszeliśmy. Ot kolejna ścigałka z ładną grafika i… tyle. Od dawna omijam szerokim łukiem kolejne wypociny spod logo EA, dla mnie takie “odcinanie kuponów” od znanych serii to lekceważenie klienta/gracza. Wszelkim niedowiarkom proponuję wejść na youtube i obejżeć filmiki z glitchami z np: serii NBA: bug z łażącym do tyłu trenerem - moonwalker - przewijał się przez dobrych kilka lat, to chyba na coś wskazuje, Reasumując jest tyle solidnych ścigałkowych tytułów że ten można sobie z czystym sumieniem darować, szkoda kasy…

ma ktos save powyzej 20% gry ale nie 100%? prosze wysylac na s-gaudyn@o2.pl