" Pro Street " będzie to już 19 odsłona kultowej gry wyścigowej.
EA Sports oficjalnie zapowiada Need for Speed ProStreet. ProStreet to najnowsza z serii gier NFS, powstaje ona w kanadyjskim oddziale EA Black Box. Nie ma osoby na świecie, która nie znała by choć jednej części NFS. Ma ona fanów na całym globie i jest jedną z najlepszych gier wyścigowych. W ProStreet budujemy samochody od podstaw, tuningujemy je, a potem ścigamy się nimi w niezwykłych wyścigach ulicznych. To ostateczna drogowa rozgrywka, wywołująca niepohamowane dreszcze emocji - powiedział producent Larry LaPierre. Najnowsze Need for Speed ma zaskoczyć wszystkich niezwykle realistyczną grafiką. Została też usprawniona technologia Autosculpt, za pomocą której projektujemy i tuningujemy swoje auta. Charakterystyczną cechą ProStreet będą wgniecenia, smugi i rysy, które będą zostawały na karoserii naszego samochodu po każdym wypadku czy przytarciu o coś. Sztuczna inteligencja naszych przeciwników też powinna zaskoczyć, ponieważ mają oni być bardziej agresywni podczas jazdy i trudniejsi do pokonania. NFS będzie oferować także rewolucyjny tryb rozgrywki online, który ma zaskoczyć graczy i polepszyć zabawę przez sieć. Need for Speed ProStreet ma wyjść na konsolę: Xbox 360, PlayStation 3 , Nintendo Wii, PlayStation2, Nintendo DS, PSP, a także na PC i telefony komórkowe.
Grafika.
Samochody zostaną zaprojektowane w sposób bardziej foto-realistyczny, niż w przypadku Carbona. Każdy model samochodu będzie miał od 15 tysięcy do 20 tysięcy polygonów. Autorzy dużą wagę przykładają do efektu dymu, który powstaje dzięki zastosowaniu Shader Model 3.0.
Jeśli chodzi o wymagania, to będą one znacznie większe, nie tylko od tych z Carbona, ale i od każdej gry wyścigowej, jaka wyszła do tej pory na PC (mam nadzieje, ta informacja wyszła przed tym, jak Dirt pojawił się na PC).
Lokacje.
Trasy w NFS istnieją naprawdę. EA zebrało wiele materiałów na temat wyglądu tras (zdjęcia), aby móc odwzorować je tak bardzo realistycznie, jak to tylko możliwe. Jako gracz, dane Ci będzie podróżować po całym świecie, aby brać udział w wyścigach. Każde zawody są przygotowywane przez inną organizację, więc każdy wyścig będzie miał inny “styl” (inna muzyka, itp.).
Muzyka.
Stroną audio zajmie się między innymi Junkie XL, którego EA zwerbowało do nagrania kilku kawałków. Poza nim, będzie oczywiście więcej artystów, którzy przygotują swoje utwory, w róznych stylach.
Tryby gry.
Dostępne będą cztery tryby: GRIP, Drift, Drag i Speed Challenge. Do każdego typu wyścigu, będziesz mógł/musiał dostosować swój samochód, tak aby jego ustawienia był optymalnie dla tego typu wyścigu. GRIP to tradycyjny wyścig na określoną liczbę okrążeń. Drift będzie rozwiązany nieco inaczej niż w NFS Carbon, ze względu na nową fizykę jazdy. Dodatkowo, będą dostępne “pomoce”, które mają na celu wpierać gracza podczas sterowania oraz zadbają o to, aby nie wypadł z trasy. Jeśli wyłączysz wszystkie pomoce, gra będzie o wiele bardziej realistyczna. Jeśli chodzi o tryb Drag, to póki co nie ma żadnych informacji jak to będzie wyglądało. Na koniec zostaje nowy tryb, zwany “Speed Challenge”. Na czym będzie on polegał?? Po prostu dana będzie długa trasa, z niewielką ilością zakrętów, na której będzie można wycisnąć ile się da, ze swojego samochodu. Niby nic specjalnego, jednak utrudnienie będzie miało miejsce wtedy, kiedy zaczniemy takim rozpędzonym na maxa samochodem sterować (skręcać) - trzeba będzie uważać, aby nie wypaść z trasy.
Sterowanie.
Gracz będzie miał możliwość WŁączenia lub WYłączenia “pomocy”. Po WYłączeniu, sterowanie samochodem nie będzie łatwe, ze względu na nową fizykę jazdy, także możesz zapomnieć, że będziesz mógł sunąć samochodem jak przecinak po trasie, nie zważając na nic - tak jak to było w kilku ostatnich częściach NFS. Ale jeśli bardziej odpowiada ci styl jazdy z poprzednich części i lubisz po prostu grę arcade - WŁączasz “pomoc”. NFS ProStreet będzie grą balansującą między symulacją a arcade.
Samochody.
Jak to zwykle bywa w grach z serii NFS, gracz będzie miał do dyspozycji sporo markowych aut, których będzie więcej niż w każdej poprzedniej części NFS.
Około 26 producentów (nie wiadomo ile konkretnie modeli wyjdzie od każdego), z czego około 8 modeli to super-samochody, jeśli jednak nie lubisz tego typu aut, możesz wybrać coś z niższej klasy i odpowiednio stuningować, tak, abyś miał jakiekolwiek szanse z lepszymi furami.
Zniszczenia.
W grze trzeba będzie uważać, aby nie zniszczyć samochodu, ponieważ naprawa będzie kosztowna i może dojść do tego, że nie starczy kasy na naprawę poszczególnych części. Tym razem, zniszczenia to coś więcej, niż tylko zadraśnięcia na karoserii, tym razem będziesz mógł zniszczyć swój samochód doszczętnie, tak że nie dasz rady dokończyć wyścigu. Odpadające koła, potłuczone szyby, maski latające w powietrzu… W zależności od materiału z jakiego dana część jest wykonana (metal, szkło, włókno węglowe), może się on porysować albo pęknąć. System zniszczeń bazuje na obliczeniach “w locie”, tak więc nie zawsze zniszczenie będzie wyglądać tak samo, samochód zostanie uszkodzony bazując na wielu parametrach, które nastąpią podczas kolizji z czymkolwiek. Każde uszkodzenie będzie miało wpływ na wydajność jazdy. Im bardziej rozwalisz samochód - tym wolniej będziesz jechał.
Tuning.
Autosculpt, znany z NFS Carbon, będzie nadal dostępny, ale tym razem twórcy obiecują o wiele bardziej rozbudowaną wersję, która ma obejmować niemal każdą część samochodu. I co najciekawsze - tuning wizualny będzie miał wpływ na wydajność naszego samochodu! Więc tym razem należy pomyśleć, jaką część zastosować, jaka będzie miała najlepszy wpływ na osiągi, ponieważ dzięki nowemu silnikowi odpowiedzialnemu za fizykę, każda modyfikacja będzie miała swój udział w osiągach auta. Tym razem nie będzie chodziło tylko o wygląd. I właśnie z tego względu EA postanowiło, że gracz będzie miał do swojej dyspozycji… tunel aerodynamiczny, w którym będzie mógł przetestować wpływ zastosowanych części na osiągi i wyciągnąć odpowiednie wnioski, odnośnie przydatności danych części. To tyle na temat tuningu wizualnego.
Idziemy dalej - tuning mechaniczny. Ten aspekt również został rozbudowany. Aby rozszerzyć dostępność i sprawić aby każdy mógł bez problemu wprowadzać własne modyfikacje, EA zastosowało nowy pomysł, oparty na warstwach. Na czym to polega?? Pierwsza warstwa będzie przeznaczona dla tych, którzy nie interesują się zbytnio grzebaniem w aucie, dla nich przygotowany będzie zestaw “paczek” z upgrade’ami - coś jak w NFS Underground, po prostu jedno klikniecie - i dana część zainstalowana/stuningowana. Natomiast dla ludzi, którzy chcą mieć kontrolę nad każdą instalowaną/modyfikowaną częścią, stoi otworem masa możliwości. Można zmieniać prawie wszystko - poszczególne części w silniku, hamulcach, kołach. Jest ponad 90 oddzielnych części i 30 możliwości do tuningu. Możesz budować samochód z wielu części, i każda z nich, w rózny sposób będzie miała wpływ na osiągi twojego samochodu. Podobnie jak w NFS Underground, będziesz mógł przetestować samochod na teście “DYNO”.
W związku z olbrzymią możliwością ingerowania, przerabiania i instalowania części, EA wprowadziło kolejną nowinkę, zwaną “blue prints”, mówiąc po polskiemu - projekt. Dzięki temu, nie będziesz musiał budować każdej części odrazu, tylko nagrać swoje kombinacje tuningu jako projekt. Możesz stworzyć idealną kombinację części, i tylko wtedy kiedy zastosujesz projekt na swoim samochodzie, będzie on zrealizowany.
Video z nagrywania dźwięków silnika:
http://www.gamevideos.com/video/id/12107
10 minut wywiadu (video) z jednym z twórców nowego NFS, Mattem Little:
http://www.gamevideos.com/video/id/12159
Jeśli dobrze zrozumiałem, to ekipa z EA bujnęła się w świat i będą robić trasy zgodne z rzeczywistością, czyli odwzorują w grze tory, jakie naprawdę istnieją. Coś tam mówił o jakimś torze w Japonii, że jesli ktoś tam był, to grając w ProStreet będzie się czuł “znajomo”. Przynajmniej tyle zrozumiałem, choć moje zdolności operowania językiem angielskim są przeciętne
Kolejny wywiad, tym razem z Hanno Lemke:
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3160099
5 artykułów z serii “5 dni z NFS:PS”
http://www.1up.com/do/minisite?cId=3159995
Nowa “nidforspedowa” panienka… Krystal Forscutt…
http://www.nfsplanet.com/nfsps_forscutt.php?lang=eng
http://www.mFoto.pl/uploads/1326/_3a91a.jpg
http://www.mFoto.pl/uploads/1326/_fa3fd.jpg
…i jej koleżanka… Sayoko Ohashi:
http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … i/0004.jpg
http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … i/0002.jpg
http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … t/0006.jpg
http://www.nfsplanet.com/pic.php?images … i/0003.jpg
Obie będa dawały sygnał do startu.
Kilka screenów (concept):
http://img107.imageshack.us/img107/5545 … eptet3.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/567/ … pt2je8.jpg
Nieoficjalna okładka:
http://www.mfoto.pl/uploads/1326/_2f0a3.jpg
Odnośnie samochodów:
Podobno ma być ich ponad 50.
Oficjalna (niepełna) lista samochodów NFS Pro Street:
2001 Acura Integra Type R
2007 Acura RSX
2004 Aston Martin DB9
2005 Aston Martin DBR9
2006 Audi RS4
2001 BMW M3
2008 BMW M3
XXXX Bugatti XXXXXX*
1966 Chevrolet Camaro SS
1970 Chevrolet Chevelle SS
2007 Chevrolet Corvette Z06
1970 Dodge Challenger
2006 Dodge Challenger Concept
2006 Dodge Charger
1969 Dodge Charger R/T
2006 Dodge Viper SRT10
2005 Ford Mustang GT
1992 Ford Escort Cosworth RS
1967 Ford Shelby GT-500
1995 Honda Civic Hatchback
1998 Honda Integra
2000 Honda Integra Type-R
2002 Honda NSX*
2006 Koenigsegg CCX
2003 Lamborghini Gallardo
2008 Lamborghini Gallardo Superleggera
2002 Lamborghini Murciélago
XXXX Lancia XXXXXXX*
2006 Lexus IS350
2006 Lotus Elise
1996 Mazda RX-7
2005 Mazda RX-8
2007 Mazdaspeed3
2007 Mazdaspeed3 Sedan
1999 Mitsubishi Eclipse GSX
2006 Mitsubishi Lancer EVO IX MR
2008 Mitsubish Lancer EVO X
1989 Nissan 240 SX (S13)
2006 Nissan 350 Z
2005 Nissan GT-R PROTO
1999 Nissan Skyline R34
2000 Nissan Silvia S15
2005 Pagani Zonda F
1971 Plymouth Hemi Cuda
1968 Plymouth Road Runner
1965 Pontiac GTO
2005 Pontiac GTO
2006 Porsche 911 (997 Gen) Turbo
XXXX Porsche Carrera XXXXX*
1986 Toyota Corolla Trueno
1993 - 2002 Toyota Supra
2004 Volkswagen Golf GTI
1998 Toyota Supra
2006 Volkswagen R32
1967 Chevrolet Camaro SS
2006 Porsche Cayman S
2006 Nissan 350 Z
1969 Dodge Charger
2006 Honda Civic Si
2003 Infiniti G35
2002 Nissan Silvia (S15)
Auta oznaczone gwiazdką mają nie pełne informację dotyczące modelu/roku produkcji bądź innych takich informacji
Jak wam gra chodzi? Podoba wam sie? Moim zdaniem gra jest świetna. : ]