Mam problem z internetem. Kiedyś miałem neostrade 1mb i wszystko dobrze działało. Jednak od wakacji ojciec wykupił 6mb i tu zaczęły się problemy. Z początku nie było tak źle. Myślałem, że może trwają jakieś prace na linii etc. Jednak z dnia na dzień internet działa coraz gorzej. Średnia prędkość pobierania to 40kB/s. Ping nie schodzi poniżej 100. Internet traci zupełnie łączność regularnie co 10 - 20 minut. Na youtube nie da sie nawet normalnie obejrzeć filmiku w 240p. Masakra ;/. Kilka dni temu miałem sytuacje, że internet nie działał w ogóle (co z resztą stało się nie pierwszy raz). Trwało to dobre kilka godzin, a po naprawieniu internet działał już normalnie. Myślałem, że może coś z tym zrobili w końcu. Było to około godziny 23. Niestety następnego dnia już wszystko wróciło do normy. Wygląda to w ten sposób, że linia jest przeciążona lub coś w tym rodzaju, ponieważ od czasu do czasu na krótkie momenty działa ładnie. Jednak ogólnie to szlag mnie już trafia z tą neostradą. Jak myślicie - czym to może być spowodowane i czy da się zrobić coś we własnym zakresie, czy trzeba się kontaktować z TPsą?
Co do wolnego połączenie internetowego to już inna para kaloszy. Należy pamiętać ze gniazdo telefoniczne, pod który podpinasz telefon to linia demarkacyjna. Wszystko co znajduje się poza nią należy do operatora telefonicznego, a domowa instalacja do Ciebie.
Od strony ISP prędkość łącza DSL zależy od wielu zmiennych, do których można zaliczyć:
Dystans pomiędzy twoim gniazdem telefonicznym a centrala. Im większa odległość tym mniejsza prędkość.
Jakość okablowania w skrzynkach rozdzielczych. Im gorsze kable tym mniejsza prędkość.
Wykorzystany standard DSL. Każdy standard posiada inna maksymalna prędkość. Aby wymienić kilka to: ADSL, CDSL, SDSL, IDSL.
DSLAM używany w centrali. Starsze modele mogą nie pozwalać na większe prędkości.
Modernizacja domowej sieci nie powoduje tak wielkich kosztów w porównaniu do modernizacji centrali. Zakup lepszej jakości DSLAM czy modernizacja okablowania przez operatora telefonicznego to już spory wydatek. To takim telegraficznym skrócie bo temat jest bardzo szeroki.
Zadzwoń to TP, przedstaw im problem jeśli to ich wina to powinni pomóc.
W ciągu 48h z moim ojcem ma skontaktować się “technik”. Zobaczymy co coś to da.
– Dodane 20.03.2012 (Wt) 19:51 –
Był dzisiaj ten “technik” i oczywiście przy nim sprawdzaliśmy na speedteście i było OK. Powiedział też że nie ma możliwości, żeby było tak słabo. Oczywiście nie dało się mu wytłumaczyć, że faktycznie internet jest przez 90% czasu taki wolny jak na zamieszczonym powyżej screenie. Jeszcze jest jedna kwestia: czy jest możliwość włamania się do Routera? Facet powiedział, że jeszcze nikt na świecie się nie włamał do Liveboxa (śmiech na sali) i że po prostu się nie da. To może ktoś mi się włamuje po prostu i ściąga transfer? Co wy na to?
Statystyki routera ADSL są bardzo kiepskie, szum odległy do działania neo 6mb/s powinien przynajmniej wynosić 10dB i zastanawiam się kto Ci to w ogóle sprzedał. Technik nic nie powie, bo jak mu się nie chce robić to nie zrobi… Pokaż screena ze statystyk po wizycie technika i zobaczymy czy poprawił chociaż krosowanie albo czy cokolwiek innego zrobił.
Włamanie na LB, zawsze możesz sprawdzić w menu lb jakie adresy mac są widoczne i zapisane w filtracji i będziesz widzieć czy są jakieś, których nie znasz, czy coś w ten deseń.
Technik nic nie zrobił, tylko podłączył swojego laptopa pod liveboxa i powiedział, że jest wszystko dobrze. Ale to fakt, że internet od kilku dni chodzi całkiem nieźle, może coś faktycznie naprawili. Planuję jeszcze w niedługim czasie zmienić liveboxa na coś lepszego. Po prostu myślę, że livebox nie jest zbyt dobrym routerem. Jaki router byłby dobry do neostrady do około 150zł?