Neostrada - błąd 721


(system) #1

witam mam nie mały problem z Neostradą mianowicie chodzi mi o błąd 721 po uruchomieniu kompa próbuje sie połączyć wyskakuje mi ten błąd. Błąd ten zniknie po ponownym Uruchomieniu kompa czasem muszę uruchamiać po 3 a nawet 4 razy pomóżcie mi bo zaczyna mnie to wkurzać.:zly:

Ps czytałem już różne fora o tym problemie i nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo sa zawsze z 5 hipotez i nie wieadomo której sie trzymać


(tphz) #2

Witam

jakiś czas temu miałem do czynienia z takim komunikatem

niby wszystko OK modem usb (chyba Sagem) synchronizuje się ale wyskakiwał ten błąd

Dla pewności odinstalowałem i zainstalowałem to cudo jeszcze raz

oczywiście bez skutku :slight_smile:

pozostało tylko zadzwonić na "partyline" neozdrady

Na szczęście trafiłem na logicznego serwisanta

(a nie na jakąś paniusię o włosach wiadomego koloru,

która potrafi tylko powiedzieć aby odinstalować i zainstalować modem raz jeszcze np. po raz piąty :slight_smile:

albo pożyczyć od sąsiada komputer lub, że na pewno użytkownik coś źle wpisał)

Serwisant ów, po otrzymaniu informacji, że modem był już reinstalowany, powiedział że prawdopodobnie linia się zawiesiła i przyjął zgłoszenie. Poprosił aby komp z modemem był włączony w przez noc aby serwisant z centrali mógł to przetestować.

Na drugi dzień serwisant centralowy zatelefonował z informacją, że powinno być wszystko OK.

O dziwo, działało.

Pozdrawiam i życzę cierpliwości w kontaktach z "partline"


(adpawl) #3

W rzeczy samej, dzwoń na infolinie i zgłaszaj. Niech ci zrestartują port i sprawdzą linie.

Ten błąd pojawia się właśnie przy różnych awariach sieci, zwisie portu, padach routerów brzegowych, no i gdy coś grzebią w okolicy. :stuck_out_tongue:


(slawex1983) #4

Powinieneś dzwonić do TP. Póki co masz patche na ten błąd. U mnie po ich zainstalowaniu była lekka poprawa. Generalnie to modemy sagem są strasznie bidne. Podobno Thomsona lepsze. A ja osobiście polecam router ADSL, jeżeli masz kilka komputerów.

http://files.filefront.com/patch+Sagemz ... einfo.html


(jan1) #5

viewtopic.php?f=2&t=206245


(Kylek) #6

Błąd 721: Komputer zdalny nie odpowiada

Możliwe sposoby wyeliminowania błędu:

  • Zmień port USB, do którego podłączony jest modem

  • Najczęściej jest to błąd spowodowany nieprawidłową konfiguracją modemu. Upewnij się, że zainstalowałeś właściwe sterowniki. Parametry VPI/VCI muszą być równe 0/35 PPPoA VcMUX

  • Ewentualnie zmień ustawiania VPI i enkapsulację ręczenie klikając na zieloną ikonę w prawym dolnym rogu koło zegarka, potem klikamy ALT+D i przechodzimy do zakładki konfiguracja i ustawiamy 0/35 PPPoA VcMUX

  • Dane Twojego łącza mogą być błęnie zapisane w systemie, poproś konsultanta o sprawdzenie danych łącza w systemie i w sieci


(michall36) #7

(system) #8

dzwoniłem do nich i mi powiedzieli że modem mam walnięty więc pierwsze co zrobiłem to poszedłem do kumpla pożyczyć modem i jest tak samo. Nie wiem czy typ modemu m znaczenie bo mam z kumplem ten sam model modemu mianowicie ZXDSL 852. A z tymi konfiguracjami sie pobawię o wynikach dam znać.


(Joni987) #9

Zobacz czy jak występuje opisany przez Ciebie problem to czy dioda adsl się świeci przez cały czas. Jeśli miga znaczy to że sygnału nie ma nawet do modemu i wtedy jest problem z linią. Jeżeli serwisant sprawdzał linie znaczy to że do skrzynki z której której wychodzą do Ciebie kable jest wszystko ok. natomiast dalej, czyli od skrzynki do Ciebie do kompa jest jakiś problem, morze małe zwarcie albo coś. Neostrada nieodpowiada za to co się dzieje z sygnałem od skrzynki do Ciebie. Skrzynka zazwyczaj znajduje się przy domu/na klatce w pobliżu.

Jeżeli dioda świeci się przez cały czas to problem jest z powodowany konfiguracją sprzętową lub uszkodzeniem sprzętu. Zobacz czy nie są wyłączone jakieś istotne usługi (start > uruchom > services.msc) niewiem dokładnie których wymaga neostrada ale spróbuj niektóre pouruchamiać (RMB > właściwości > włącz/uruchom). Wywal neostrade i zainstaluj same sterowniki do modemu - znajdziesz je na płycie w którymś folderze, utwórz nowe połączenie sieciowe, jedyne co musisz uwzględnić to nr wybierania - P0.35 no i nazwę użytkownika i hasło. Modem który posiadasz (ZXDSL 852) musi się sam zkonfigurować przy włączaniu kompa, co chwile trwa - morze dlatego występuje problem? Jak jeszcze mi cos przyjdzie do głowy to dopisze. Pzdr


(system) #10

jest jeszcze tka kwestia ze jak pokaza mi sie ikony na pulpicie i natychmiaast włącze neostrade to jest wieksza szanasa że sie połączy teraz akurat mam spokuj juz 2 dni mi ten problem nie wyskoczył co prawda łącze sie z netem góra 2 razy dziennie. I dlatego na razie wasze porady zbieram do jednego dokumentu i w razie ponownego pojawiania sie owego błędu będę kombinował

ps. Wykonałem następujące kroki zadzwoniłem do nich oni powiedzieli ze mam zepsuty modem to ja szybko poleciałem do kumpla po modem bo on używa rutera. Na drugi dzień rano kiedy myślałem ze problem mam już zażegnany wyskoczył ten sam błąd czyli uszkodzenie modemu odpada. Nie wiem czy typ modemu ma znaczenie czy też nie

ps2. jak ktoś jeszcze ma ktoś porządną tezę niech pisze przynajmniej będę miał o czym gadać z nimi jak będę do nich ponownie dzwonił


(Lukasz Kryj) #11

Sprawdz jeszcze tu:

http://www.pomoc.x.pl/modules.php?32&bl ... ladadsl721

Pracowalem w TP przy obsludze neostrady relatywnie dlugo i powiem ci, ze sa dwie przyczyny tego bledu:

  • problem techniczny po stronie TP

  • twoj modem.

:razz:

Proponuje wymienic modem usb na router adsl. Sam korzystam z taniego routera Cerberusa (jakies 70 zl) i bardzo sobie chwale.


(system) #12

elo to co pisaliście jest w tym dużo racji ale wina była po stronie modemu kupiłem od kumpla modem sagema 1 wydanie zainstalowałem i po kłopocie net smiga jak szalony nie rozłancza mi sie