Neostrada było 10 mb/s teraz jest 5 do7 mb/s

Witam 2 miesiące temu przedłożyłem umowę Neostrady przechodząc z 1mb/s na 10mb/s a raczej ka w umowie określone " DO 10 mb/s ". Wszystko pięknie bo przecież 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10mb/s mieści więc w przedziale, innymi słowy równie dobrze nie mogę nic złego powiedzieć jeśli prędkość spadnie nawet do 1mb/s ALE … około 2 tygodnie temu przez Lublin przeszła dość nieciekawa burza. Walnął piorun coś strzeliło w kompie neta nie ma , router działa okazało się ze najprawdopodobniej spaliło mi gniazdo Ethernet w płycie głównej. Tak więc poszedłem do sklepu i kupiłem kartę sieciową “Karta Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC”

i w tym momencie chcąc sprawdzić czy działa poprawnie pokazuje mi prędkość Neostrady od 5 mb/s do 7,6 mb/s MAX. Pani konsultantka w Orange mówiła że to wina warunków atmosferycznych ale przepraszam bardzo po pierwsze pogoda jest ładna a i pogoda nigdy wcześniej nie wpływała na prędkość sprawdzałem w zimie w śnieżyce i podczas deszczu (ciesząc się że zrezygnowałem z radiowego internetu dawno temu gdzie przy radiowym internecie takowe problemy ze zwolnieniem łącza były) . Dodam jeszcze tylko że przy podpisywaniu umowy pytałem jaki internet mogę mieć jaka prędkość powiedziano mi że 20 mb/s ale bezpieczniej będzie 10mb/s wziąłem 10 mb/s i wierzyć mi się nie chce że przy możliwościach na 20mb/s mam 6 .

Pytania.

Czy pogoda może być czynnikiem zwolnienia Neostrady

Czy może trzeba ustawić jakoś tą kartę sieciową

I co o tym wszystkim myślicie bo konsultanci sami nie wiedza co jest przyczyną, że było 10mb i to nawet 10,1mb/s a teraz nie dochodzi nawet do 8mb/s .

Podłączyli więcej klientów :wink:

Warunki atmosferyczne zawsze są powodem wszystkich problemów, żebyś kablem prosto z centrali obok ciągnął i tak wolny net będzie winą warunków atmosferycznych.

Co do prędkości to faktycznie może być wina karty ale mogą to być usterki spowodowane jakimś uszkodzeniem po tej burzy. Dobrze by było jakbyś sprawdził prędkość na innym komputerze.

Włączył się DLM (przez pioruny). Łącze wzrośnie do prawidłowych parametrów w przeciągu 21 dni.

Mam nadzieje że wzrośnie mam nadzieję , tylko dlaczego w orange nie potrafili tego powiedzieć.

Wrzuć screen z parametrów połączenia adsl routera - być może po tej burzy ktoś Cię “przełączył” na centrali z adsl2+ na adsl.

To jeszcze napisz jak to zrobić bo jak chodzi o kompa to coś jeszcze kontaktuje a z netem to nie czaję nic.

@ daniellbn, jestem Orange Ekspertem i chętnie pomogę w Twojej sprawie. Na forum niestety nie mamy możliwości szczegółowej weryfikacji opisanej przez Ciebie sytuacji. W tym celu proszę prześlij zgłoszenie przez formularz:http://on.fb.me/ApmNn3 lub bezpośrednio na skrzynkę: facebook.pomoc@orange.com. Sprawdzimy to i postaramy się pomóc.

… napisał bym coś ale chyba sobie podaruje już wasze usługi. Dopiero 5 konsultant się zorientował u was ze jak zgłaszałem problem z brakiem internetu to ze byłem wylogowany. Ręce mi opadają .

@ daniellbn, przepraszam - jak będziesz miał pytania proszę o kontakt przez formularz, Sprawdzimy dlaczego i niezwłocznie odpowiemy… Pozdrawiam Orange Ekspert

jeśli posiadasz liveboxa to musisz dostać się do panelu konfiguracyjnego

czyli w przeglądarce internetowej wpisujesz adres 192.168.1.1

następnie podajesz login admin i hasło admin

masz teraz dostęp do wszystkich informacji

zakładka z parametrami linii wygląda tak

http://obrazki.elektroda.pl/9013689300_1339063364.jpg

jak odnajdziesz to pokarz co tam masz :slight_smile:

albo zostałeś przełączony na adsl1 w co wątpię ,albo zadziałał dlm przez burze

burze mają negatywny wpływ na parametry usługi wystarczy podnieść słuchawkę telefonu podczas burzy i będzie słychać same trzaski

takie zakłócenia powodują spadki sygnału ,i wzrost błędów na który zareagował DLM obniżając synchronizacje

jak to DLM to po jakimś czasie samo się naprawi :wink:

Napiszę jak ja “załatwiłem” przełączenie na pełne 10mb/s. Od samego początku aktywowania usługi miałem maksymalnie do 7mb/s. Po nabyciu wiedzy w internetach co i jak prawdopodobnie jest nie tak postanowiłem działać. Stanowczo odradzam infolinię - tam jest standardowa formułka - jest w umowie do 10 ? - to jest wszystko w porządku.

Po pierwsze problemem było brak podłączenia na kartę adsl2+ mimo bardzo bliskiej odległości od centrali i dobrych parametrów linii (wszystko idzie pod ziemią).

Na początku zasięgnąłem info w pomocy orange na facebook.

https://pl-pl.facebook.com/orangepolska

Bardzo szybka odpowiedź - ze faktycznie jestem przełączony tylko na adsl i, że aktualnie brak jest wolny portów z adsl2+ - gdy tylko się zwolnią dadzą mi znać i mnie przełączą. Ja dalej świdruję temat, że u mojego kolegi 2mb/s śmiga na karcie adsl2+ co jest wg mnie niepotrzebne. Na to odpowiedzieli, że zobaczą co da się zrobić.

W między czasie złożyłem oficjalną reklamację na nienależyte wykonywanie usługi. Reklamacja złożona na portalu orange poprzez swoje konto. Dodam, że odpowiedź na tą reklamacje otrzymałem dopiero po 10 dniach i gdy już było wszystko naprawione.

W międzyczasie myśląc co tutaj dalej robić trafiłem na forum oragne.

http://www.orange.pl/fid,4002278347,id, … ylist.html

Tutaj opisałem mój problem z prośbą do moderatorów aby sprawę “pchnąć”. Chęć pomocy pojawiła się już na drugi dzień - wysłałem dane dot. mojej neostrady (sobota rano). W poniedziałek ok. 15:40 widzę, że router stracił synchro - ooo coś się dzieje - patrzę za okno na budynek centrali - cud - samochód Panów techników :o :o :o

Ok. 16:10 miły Pan zadzwonił, że wszystko powinno być już dobrze. I jest jak najbardziej. Jeszcze na drugi dzień dostałem email z forum czy aby na pewno wszystko jest tak jak powinno być.

Podsumowując - jestem bardzo pozytywnie zszokowany szybkością działania orange - jestem ich klientem od 5 lat i złego słowa nie mogę powiedzieć - dziękuję, że nie zawiedliście mojego zaufania.

02_08_1938.jpg

image hosting flickr

Autorowi wątku proponuję najpierw zorientować się gdzie (do jakiej karty adsl czy adsl2+) jest podłączony.

hmmm a więc ten obrazek powinien wszystko wyjaśnić.

http://obrazki.elektroda.pl/7801004300_1375649386.png

Dodane 04.08.2013 (N) 22:54

I dodam ze nadal mam lekko ponad 7mb/s

Mam pewne doświadczene z Orange ;p. Zwiększyć transfer z 7mb na wyżej można jedynie drogą reklamacji, przez konsultantów na infolinii nic nie załatwisz, chyba, że ich ubłagasz to wyślą techników, którzy albo coś zrobią jak się im będzie chciało albo nie.

Reklamacje możesz złożyć jak ktoś wspominał przez portal. Ale możesz też telefonicznie. Proś o podpięcie do bliższej centrali albo przepięcie na adsl2+. Rozpatrzenie reklamacji w Orange trwa do 14 dni.

Jak tu składać reklamację skoro po raz któryś spotykam sie z taka a nie inną odpowiedzią.

"Witam.

Usługa Neostrady jest obecnie świadczona w opcji do 10 mega. Parametry usługi zawierają się w granicach od 1184 kb/s do 12448 kb/s.

Po burzy problem mógł się pojawić nie tylko u Pana w komputerze, ale również na centrali, co spowodowało ponowne uruchomienie stabilizatora i DLM dostosował prędkość usługi do aktualnych warunków technicznych.

W Pana przypadku usługa działa z prędkością około 7 mega, więc jest to zgodne z umową i warunkami promocji, z jakiej Pan korzysta"

To odpowiedź na moje zgłoszenie na facebooka. Myślę ze składając reklamację dostanę taką samą odpowiedź.